Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън взе пета поредна победа

Хамилтън взе пета поредна победа

46
0

Люис Хамилтън спечели пета поредна победа (общо десета за сезона), финиширайки пръв в Гран при на САЩ. Успехът бе двоен за Мерцедес, след като съотборникът му Нико Розберг завърши втори. Англичанинът увеличи преднината си в класирането при пилотите на 24 точки два кръга преди края на тазгодишния шампионат във Формула 1. Трети се нареди Даниел Рикиардо (Ред Бул).

Времето остана чудесно и за старта на надпреварата – ясно и слънчево. На грида се появиха куп холивудски звезди – сред тях Киану Рийвс и Памела Андерсън. В падока обаче преди началото бяха обсъждани възможните стратегии, като на теория вариантът с 3 питстопа бе с около 10 секунди по-бавен от този с две спирания в бокса.

Розберг поведе чисто на старта, последван от Хамилтън. Ботас не потегли толкова добре и бе изпреварен от съотборника си. По-назад Серхио Перес предизвика катастрофа още в първия тур. Мексиканецът бутна Ферари-то на Райконен, а след това блъсна Адриан Сутил. Това бе огромно разочарование за немския пилот, който за първи път тази година се класира в Q3 в квалификацията.

– Перес просто ме изрита от трасето! – бе ядосаната реакция на Сутил след катастрофата.

Пилотът на Форс Индия пък се прибра в пита, но остана там, а инцидентът отиде за разглеждане при стюардите.

На трасето излезе кола за сигурност, докато Заубер-ът на Сутил бъде изтеглен на безопасно място. Маршалите трябваше и да съберат отломките от колите. Част от пилотите направиха питстопове при появата на сейфти кара, като един от тях бе Себастиан Фетел. Четирикратният световен шампион потегли от питлейна, след като екипът смени цялата задвижваща система в Ред Бул-а му. Дженсън Бътън от своя страна помоли екипа си да провери показанията на неговия Макларън, тъй като бе преминал през потрошените части на трасето. Отговорът бе, че няма нищо тревожно.

Колата за сигурност се прибра в пита в четвъртата от общо 56 обиколки. При старта Даниел Рикиардо изпревари Фернандо Алонсо. Най-отпред Розберг даде най-добро време, като той бе на 0,7 сек пред Хамилтън. Маса бе трети, следван от Ботас, Рикиардо, Алонсо, Райконен, Малдонадо, Верн, Грожан и т.н.

Люис се опитваше да се доближи до съотборника си, докато стюардите разследваха дали Бътън, Малдонадо, Гутиерес и Верн са превишили скоростта зад сейфти кара. От четиримата проверявани състезатели само Дженсън се отърва без последствия, останалите трима бяха санкционирани с по 5 секунди.

Рикиардо бе попитан как са гумите му, на което той отговори, че задните са започнали да се износват, но за момента положението е стабилно. Само предна лява е с повече деградация, допълни австралиецът.

В челото Нико Розберг не се даде на съекипника си и отговори на повишеното темпо на Хамилтън. Разликата помежду им се задържа около секунда. Междувременно Фетел се бе установил на 15-та позиция, но прогресът му застина за известно време. Той се оплака от лошо сцепление, докато Розберг съобщи, че „предна лява (гума) е свършена” в 13-ия тур.

Маса влезе в бокса в 14-ата обиколка, последван от Рикиардо. Пилотът на Уилямс сложи гуми софт, докато този на Ред Бул взе медиум. Следващите пилоти от челото в пита бяха лидерът Розберг и Ботас, както и Малдонадо, Верн и т.н. Хамилтън също направи питстоп (в 16-ата обиколка, сложи медиум също като съотборника си). Магнусен и Гутиерес пък бяха разследвани за опасно пускане от бокса (при предишните питове след излизането на колата за сигурност, разглеждането не доведе до наказания). Нико Хюлкенберг спря отстрани на трасето с техническа повреда. Това остави Форс Индия без пилоти в надпреварата и намали напрежението в Макларън. Двата отбора водеха доскоро битка в шампионата при конструкторите, но получи шанс да увеличи още аванса си.

След серията спирания в бокса Розберг отново бе начело пред Хамилтън и Маса. Рикиардо успя да мине пред Ботас и успя да се задържи пред него (четвърти) въпреки по-добрата скорост на правите на Уилямс-а и факта, че Валтери бе със софт. Шести бе Квят, следван от Магнусен, Бътън, Алонсо, Фетел. Четирикратният световен шампион се оплака по радиото, че темпото му е ужасно:

– Цял уикенд правим обиколки за 1:44 и 1:45, а сега се боря да завъртя тур за 1:46.

Бътън и Алонсо водеха чудесна битка за осма позиция. Англичанинът промени режима на двигателя си, за да разполага с малко повече мощност в двубоя. Испанецът в крайна сметка надделя и го задмина в 24-ия тур. В същата обиколка Хамилтън атакува Розберг в 12-ти завой и му отне лидерството.

Две обиколки по-късно Грожан и Верн минаха пред Фетел и той се прибра в бокса (трети пит). Алонсо пък изпревари и втория Макларън (на Магнусен) и вече бе шести. Хамилтън избяга на 1,4 сек пред Розберг, като двамата поддържаха темпо, разминаващо се с хилядни от секундата в отделни обиколки.

В 31-ия тур Ботас влезе в бокса, след като се обади по радиото, че поведението на гумите му вероятно скоро ще се влоши. Питовете продължиха, докато Рикиардо записа най-добро време на пистата. Преднината на Хамилтън вече бе 2,7 секунди. Англичанинът смени гуми отново в 33-ата обиколка, веднага след това същото стори и Розберг. Рикиардо излезе трети пред двата Уилямс-а (Маса четвърти пред съекипника си Ботас). Алонсо бе шести пред Райконен и Квят – само те нямаха втори питстоп. Нико получи съобщение за разликите спрямо Хамилтън и Даниел, както и че всички ще са уязвими в края на състезанието с това износване на гумите.

Розберг намали аванса на Хамилтън на 2,5 сек, на което британецът отговори с увеличаване на темпото и най-добра обиколка. Малдонадо получи второ наказание за състезанието – пак 5 секунди, този път за превишена скорост в питлейна.

Фетел водеше битка с Алонсо вече за шестата позиция, след като тръгна от питлейна. Пилотът на Ферари надделя в битката и си върна мястото, докато Хамилтън бе предупреден да внимава за туфа изкуствена трева на излизане от 19-ти завой. Фернандо летеше в този момент със софт и даде най-добър тур в състезанието. Фетел спря за меки гуми в 49-ата обиколка (от общо 56).

Маса получи съобщение от питуола на Уилямс да опита да догони Рикиардо, който „може би има проблем”. Верн атакува Грожан, докато французинът гонеше Бътън и двамата се сбутаха, но продължиха. Фетел пък направи най-бърз тур с новите си гуми и изпревари Райконен за 12-та позиция. Той продължи да си пробива път напред, като в тази част на колоната се водеше ожесточена битка за местата в топ 10. 

Хамилтън необезпокояван пресече финала – 4,3 сек пред Розберг. Рикиардо видя трети карирания флаг, следван от Маса и Ботас. Алонсо се нареди шести пред Фетел, Магнусен, Верн (когото ще разследват) и Малдонадо – венецуелецът все пак взе последната точка, след като към времето му бяха прибавени петте секунди (второто му наказание).