Хонда набеляза ключови аспекти, за които да използва част от наличните си възможности за развитие на задвижващата система за Формула 1.
Ръководеният от Ясухиса Араи екип се сблъска със сериозни трудности при връщането на японския производител във Формула 1 като доставчик на мотори за Макларън. Съперниците от Мерцедес, Ферари и Рено вече имат цял сезон работа с новите задвижващи системи зад гърба си. Хонда пък трябваше да чака първия старт от календара – в Австралия, за да разбере с колко агрегата за развитие разполага.
„Не сме начертали цялостен план за използване на възможностите, в кои области да стане това и кога”, посочи Араи. „Вече имаме потвърждение обаче в кои аспекти ще има най-сериозен ефект. Сега правим програма състезание за състезание относно това кои точно възможности да ползваме. Едната област е възпламеняването (на горивото), MGU-K и MGU-H също са важни компоненти. Горенето и системите за генериране на енергия са много важни. Може да променим концепцията на запалването или турбокомпресора, или разпределителния вал, този тип части. Сега потвърждаваме промените в кои компоненти ще са най-ефективни.”
Араи допълни, че концепцията на възпламеняване се обмисля, тъй като и „останалите производители постоянно търсят по-добри характеристики на този процес. В центъра ни за изследвания и развитие се работи непрекъснато, правят се изчисления, тестват се нови концепции, за да се извлече по-висока мощност. Може би сега е моментът да се използват възможности за развитие (на агрегата).”
Ръководителят на Хонда в F1 заяви, че бордът на компанията е доволен от развитието от началото на сезона досега: „Макларън-Хонда има невероятна история, особено през 1988 г. и всички мислят за това, така че върху мен има огромен натиск. Но от предсезонните тестове на Херес до Гран при на Испания имаше значителен напредък, голяма промяна. Характеристиките на задвижващата система се промениха – сегашният агрегат е почни напълно нов. За съжаление в Испания се сблъскахме с неочаквана ситуация. Вярвахме, че можем да вземем точки там, но за съжаление се появи проблем (със спирачките) в колата на Фернандо [Алонсо]. Може би в Монако или Канада ще имаме значително по-добър шанс да се класираме в топ 10 и след това да постигнем подиум в средата на сезона – надяваме се на това.”