Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Нико и във втората тренировка

Хамилтън пред Нико и във втората тренировка

19
0

Люис Хамилтън бе по-бърз от Нико Розберг и във втората тренировка преди неделната Гран при на Абу Даби, която ще закрие сезона във Формула 1 и един от тях ще бъде световен шампион.

Англичанинът изпревари съотборника си само с 83 хилядни в най-бързите обиколки на двамата, но показа по-добро темпо в дългите серии от обиколки.

Трето време записа Кевин Магнусен с Макларън, който изпревари Себастиан Фетел (Ред Бул) и Валтери Ботас с (Уилямс).

Втората тренировка започна на смрачаване и при доста по-ниски температури от тези по обяд. Пистата бе нагрята само до 33 градуса, с 12 по-малко от първите 90 минути. Проблемите на Дженсън Бътън с окачването още не бяха отсранени и той не можеше да започне работа, след като и сутринта загуби време за подготовка и сравнения на новите аеродетайли. Той бе с новото предно крило в стил Ред Бул на Питър Продрому, докато Магнусен бе със старото. Бътън успя да се включи в тренировката, когато една трета от времето вече бе изтекла.

Кими Райконен бе пък с нови спирачки и промени в окачването, след като сутринта при спиране колата тръгваше рязко вляво, а после вдясно.

С по-меките гуми суперсофт всички щяха да търсят по-точни настройки за утрешната квалификация и състезания, които ще са при същите условия, тъй като стартът е от 17 часа местно време.

Проблемите на Уилямс от първата тренировка се оказаха свързани с нов вариант на охлаждането. Това бе станало причина за откъсването на елементи от корпусите и на двете коли. Всичко беше оправено и те също бяха доста активни от първите минути на втората тренировка.

Десетина минути след началото Розберг пръв от фаворитите излезе на пистата с по-твърдите гуми за уикенда – софт. Нико бе по-бърз от Люис след излизането от бокса в първите обиколки с 0,653 сек.

20 минути след началото Фернандо Алонсо с излизането си на трасето спря с повреда най-вероятно в електрическата система точно пред хотела зад падока и за него тренировката приключи рано, рано.

Повредата върна всички към коментарите относно здравината на техниката в това последно състезание за сезона, в което пилотите са с доста износени двигатели и задвижващи системи. Шестите компоненти в Лотус-а на Ромейн Грожан например го пращат с 20 места назад.

От Мерцедес обявиха, че всеки детайл този уикенд е двойно проверен и най-важното за тима е всичко да е наред. Добавена бе информация, че двигателят на Люис е малко по-запазен и на по-малко километри.

Двамата с Розберг продължиха да работят с една и съща програма, като с пъвите гуми разликата между тях се увеличи в края на първите серии от 8 и 10 обиколки. Нико бе малко по-бърз в осмия си тур от 10 и това го раздели от Люис на 0,7 сек.

С наближаването средата на времето започнаха опитите със суперсофт, като асфалтът бе с температура 32 градуса и това създаваше проблеми със загряването им. Фетел обясни, че гумите не са готови за бърз тур само една обиколка след излизането в бокса. После пък загуби стабилност на задната част до такава степен, че предположи спукване на една от задните си гуми.

Дори Мерцедес имаха проблеми със загряването на суперсофт, но когато ги подготвиха Хамилтън бе по-бърз от Нико с 0,144 сек. След още един тур Розберг го доближе на 0,083 сек! Германецът губеше малко време само в последните завои в края на тура си. След тези серии и двамата се прибраха с 14 тура за Люис и 15 за Нико и следваше задължителното сравнение на колите с меките гуми и повече гориво за неделя, така че времената останаха непроменени.

Износването на меките гуми се оказа твърде високо според информацията от тима на Форс Индия, като и при двамата пилоти те издържаха малко и това обещава още по-интересно състезание в неделя. Ботас пък съобщи, че лимитиращи ще са задните гуми, чието износване е по-сериозно. С гумите софт всички изглеждаха по-добре. В края на тренировката температурата на асфалта се понижи до 30 градуса.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter