Люис Хамилтън завърши начело в петъчния ден, след като постигна най-добро време във втората свободна тренировка на пистата край Барселона. Британският пилот на Мерцедес изпревари Себастиян Фетел от екипа на Ферари, а трети остана Нико Розберг (Мерцедес), който се оплака от проблеми със скоростите по време на бързата си обиколка.
Кими Райконен, съотборникът на Фетел в екипа на Ферари записа четвърто време. Данил Квят (Ред Бул), Макс Верстапен (Торо Росо) и Дженсън Бътън (Макларън) пък окупираха местата от пето до седмо. Пилотите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса се класираха на осмо и десето място, а между тях се вмъкна Карлос Сайнц мл. от екипа на Торо Росо.
Температура на въздуха в началото на втората свободна тренировка бе 27 градуса, а тази на асфалта 46 градуса.
Още в началото на сесията се видя, че в бокса на Ред Бул сменят двигателя на Даниел Рикиардо. След като предложението за използването на пети двигател без налагането на наказание за него е отхвърлено според вътрешни източници (гласуването на Стратегическата група ще стане следващата седмица), това означава, че вероятно в Монте Карло австралиецът ще бъде наказан заради монтирането на нов агрегат.
Работа имаше и по колата на Пастор Малдонадо, който в първата сесия се оплака от проблеми със скоростите.
Хамилтън поведе след първите 15 минути, в които на пистата се впуснаха голяма част от пилотите в опит да намерят оптимални настройки с твърдите гуми. Розберг бе втори, следван от Фетел и Райконен. Верстапен бе пети, пред Алонсо и Сайнц. Сесията обаче бе прекратена за кратко, след като част от аеродинамичен елемент на Лотус-а на Грожан се откъсна на старт-финалната права.
Въпреки четвъртото си време пък Райконен се оплакваше от баланса на колата си, който се бе променил значително спрямо първата част, вероятно заради значително по-високите температури. Според финландеца нито предната, нито задната част на колата не предлагаше желаното сцепление. Подобно бе положението и при останалите състезатели.
Първите излизания с медиум гумите започнаха около половин час след началото на втората сесия. Себастиян Фетел поведе, като времето му бе с повече от секунда по-добро от постигнатото от него самия с по-твърдата смес. Съотборникът му Райконен втори, но на половин секунда зад водача. Въпреки своя резултат Фетел пък се оплака от сериозни вибрации с този комплект гуми.
Преди излизането си с медиум сместа в Мерцедес направиха промени по окачването на Люис Хамилтън. С тях британецът отново се върна начело, докато Розберг се оплака от проблеми със свалянето на скоростите и записа едва трето време.
Фернандо Алонсо обърна внимание на хората на питуола, че батериите му не зареждат според показанията на таблото му. От бокса отговориха, че всичко е наред и няма такова нещо. „Може да имате вирус в компютрите, защото нищо не зарежда“, бе отговорът на испанеца.
Веднага след скоростните обиколки с медиум сместа пилотите започнаха да изпитват тяхната издръжливост. Във Ферари решиха да разделят работата, като Райконен продължи да кара с по-меките гуми, а Фетел направи дълга серия с твърдите. В края обаче и той започна изпитания с медиум.
Както и в предишните състезания темпото на Ферари в дълга серия от обиколки изглеждаше много близко до това на Мерцедес. Дори най-доброто време на Райконен в тази серия бе по-добро от това на пилотите на отбора световен шампион. Темпото на Фетел с твърдите пък бе доста добро въпреки разликата от около секунда между двата типа.
Така след петъчния ден отново очакванията са за леко предимство на Мерцедес, най-вече в квалификацията, а в състезанието надеждите на всички са свързани с по-оспорвана борба между пилотите на отбора световен шампион и състезателите на Ферари.