Люис Хамилтън спечели прекъсваната и хаотична Гран при на Япония. Успехът на Мерцедес бе двоен – Нико Розберг се класира втори. Трети и четвърти се наредиха пилотите на Ред Бул Себастиан Фетел и Даниел Рикиардо.
Условията на трасето очаквано бяха сложни преди началото на състезанието. Серхио Перес се изпързаля на път за грида, но не се удари. Нико Хюлкенберг бе категоричен, че не може да се кара с интермедии. Минути преди началото бе взето решение кола за сигурност да поведе колоната.
В 15 часа японско време сейфти карът даде старта (в такива случаи няма загряваща обиколка). Още в първия тур Маркус Ериксон се завъртя и изхвърча в чакъла, успя да се върне на трасето и продължи. Хамилтън пък се обади по радиото, че колата за сигурност трябва да вдигне темпото.
Във втората обиколка (от общо 53) рейс контролът спря състезанието и всички се прибраха в питлейна, подреждайки се зад Бернд Майландер. Бе съобщено, че надпреварата ще бъде възобновена в 15:25 часа (местно време). Състезанието бе рестартирано отново зад колата за сигурност.
– Условията са много променливи този следобед. На моменти има прозорец (когато дъждът отслабва), но на трасето остава сериозно количество вода. Пилотите ни трудно намират чиста траектория. Може и да има някакво състезание, но в 17:30 така или иначе ще се мръкне – коментира управляващият директор на Макларън Джонатан Нийл.
Фернандо Алонсо спря отстрани на пистата. По Ферари-то му нямаше видими повреди и се предполагаше, че е получил техническа повреда. От отбора заявиха, че трябва да проверят какво точно е станало. Хамилтън пък се тревожеше за спирачките си. От питуола му казаха, че е свързано със сензор и не бива да се притеснява за тях. Розберг получи съобщение, че има проблем с телеметрията.
Дъждът почти спря в петия тур и имаше предположения, че това е най-добрият шанс да се получи изобщо някакво състезание.
– Пистата е в толкова добро състояние, колкото е възможно. Локвите не са проблем – каза Хамилтън.
Отборите очакваха прозорец от около половин час с малко по-благоприятни условия. Колата за сигурност остана на пистата.
– Условията са наред, нали? Перфектно е за каране – обади се на свой ред Жан-Ерик Верн.
Хамилтън повтори, че нещата на пистата са наред. Рейс контролът най-накрая реши да прибере сейфти кара в края на деветата обиколка. Бътън и Малдонадо (който бе с наказание 10 места назад на грида за използване на шести двигател) влязоха в бокса за интермедии. Хамилтън атакува Розберг, но не успя да го изпревари. Нико се откъсна на 1,3 сек пред съотборника си, а Фелипе Маса се оплака, че видимостта и условията са лоши. Бътън пък вървеше по-бързо от всички останали с изключение на двата Мерцедес-а и от Ред Бул се обадиха на Рикиардо и Фетел, че темпото на пилотите с интермедии е високо.
От Мерцедес пък смятаха, че гумите за мокро трасе са правилния избор и пилотите им останаха на пистата, докато част от останалите решиха да сменят своите с интермедии. Розберг също спря в 14-ия тур, Хамилтън продължи. Англичанинът отвори широко Спуун и на свой ред премина през бокса.
След това редът в 15-ата обиколка бе Розберг, Хамилтън, Бътън, Ботас, Маса, Фетел, Рикиардо, Магнусен, Райконен, Хюлкенберг, Квят, Перес. Магнусен премина пак през пита за нови интермедии и скоро след това за смяна на волана. Нико водеше с аванс от 1,8 сек пред Хамилтън, а Фетел изпревари Маса и излезе пети. Скоро и Рикиардо задмина бразилеца, а Себастиан настигна Ботас. ФИА очакваха лек дъжд, докато Фетел излезе на четвърта позиция. Бътън имаше 14 секунди преднина спрямо немския пилот, който обаче подобряваше скоростта си. Състезателите на Ред Бул установиха темпо с около половин секунда по-добро от това на всички останали и продължиха да го качват.
В 24-ата обиколка бе разрешено използването на DRS. Преднината на Розберг спрямо Хамилтън вече бе под секунда – 0,7 сек. Фетел се доближи на малко над 8 секунди до Бътън. Рикиардо вървеше пети, следван от Ботас, Маса, Хюлкенберг, Перес (който бе доста нестабилен), Гутиерес, Квят.
От питуола на Мерцедес се обадиха на Хамилтън с обяснението, че пистата може да започне да изсъхва и трябва да внимава за гумите си. Розберг се оплака за втори път от нестабилност на задната част на болида си. Английският пилот изпревари съотборника си в началото на 29-ата обиколка, излезе начело в състезанието и веднага избяга на 2 секунди напред. Фетел влезе в бокса в същия тур, след като се обади на екипа си, че е време за бокс, тъй като темпото му падна. Сложи нови интермедии и бе пети след излизането си. Ботас получи инструкция да опита да охлажда гумите, търсейки вода (локви) извън траекторията си. Бътън на свой ред бе в бокса, като се забави при излизането и се озова зад двата Ред Бул-а, а Фетел даде най-бърза обиколка, докато Райконен се завъртя, но продължи.
Питстоповете продължиха с Розберг (в 33-ата обиколка) и Магнусен (след завъртане). Хамилтън съобщи, че гумите му все още са в добро състояние. Той влезе в бокса в 36-ия тур, същото стори и Рикиардо (след като бе изпреварен от Кевин, а инженерът му съобщи, че в пита вали доста сериозно).
Темпото на Розберг бе значително по-добро, след като смени гуми, но той бе на 7,3 сек зад съотборника си, на когото пък бе съобщено да внимава с изостаналите пилоти, които „може да не знаят, че си там”. Информация за дъжд дойде още от Уилямс и Форс Индия, но ситуацията все още изглеждаше наред. Третият в подреждането Фетел излезе от пистата и това позволи на Бътън да го доближи на две секунди, а Хамилтън бе с най-бърз тур. Розберг попита дали трябва да внимава с гумите си и получи отговор, че в момента най-важното е да стигне до финала. В 40-ата обиколка Хамилтън водеше пред Нико, Фетел, водещите битка за четвъртото място Бътън и Рикиардо, Хюлкенберг, Ботас, Маса, Перес, Верн, Квят и т.н. Условията рязко се влошиха – Люис каза, че дъждът се усилва все повече – и рейс контролът забрани DRS-а в следващия тур. Рикиардо успя да изпревари Бътън, Адриан Сутил катастрофира, а Дженсън влезе в бокса за мокри гуми. Колата за сигурност излезе на трасето в 44-ия тур. Фетел сложи нови интермедии, съекипникът му и пилотите на Мерцедес предпочетоха да останат на пистата, Райконен взе мокри гуми. На трасето излезе медицинския автомобил заради катастрофа на Жул Бианки. Пилотът на Маруся е откаран в болница.
В 46-ия тур състезанието бе спряно за втори път. Болидите отново се подредиха в питлейна, но минута по-късно рейс контролът съобщи, че няма да поднови надпреварата. Окончателният резултат е подреждането от края на 44-ия тур: Хамилтън, Розберг, Фетел, Рикиардо, Бътън, Ботас, Маса, Хюлкенберг, Верн, Перес и т.н.