Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело след края на петъчния ден на Хунгароринг

Хамилтън начело след края на петъчния ден на Хунгароринг

25
0
Люис Хамилтън,Мерцедес,Пади Лоу,Унгария

Люис Хамилтън завърши начело и втората свободна тренировка в Унгария на пистата Хунгароринг. Пилотът на Мерцедес изпревари своя съотборник Нико Розберг с малко повече от 0,2 сек. Третата позиция пък остана за Себастиян Фетел от екипа на Ред бул. Германецът остана на около 0,6 сек. от върха, а зад него се нареди Фернандо Алонсо с Ферари. Топ 10 се допълни от пилотите на Макларън, Кевин Магнусен (5-и) и Дженсън Бътън (9-и), двата Уилямс-а на Ботас (8-и) и Маса (10-и), както и съотборниците на Фетел и Алонсо, Даниел Рикиардо (7-и) и Кими Райконен (6-и).

Температурите по време на втората свободна тренировка в Унгария се повишиха. Особено висока бе тази на асфалта, която достигна 54 градуса. Почти толкова, колкото бе и в Германия в петък и събота, но при 26 градуса температура на въздуха в Унгария, срещу 30-31 градуса на Хокенхайм.

За разлика от първата част пилотите на топ тимовете не бързаха да излизат на пистата в първите минути на сесията. За сметка на това състезателите на Катерам и Маруся трупаха практика, като особено ценна тя бе за Макс Чилтън, който успя да направи едва две бързи в първата част заради технически проблем, довел до запалването на колата му в питлейна.

Подобно на първата свободна тренировка пилотите продължиха да карат с по-твърдата от двете смеси – медиум, в търсене на правилния баланс за състезанието.

Пилотите на Мерцедес, Ферари и Ред Бул се появиха на пистата около 15 минути след началото на сесията. Хамилтън поведе пред Розберг, с Фетел и Алонсо по петите им.

Около половин час след началото на втората свободна тренировка пилотите на Ред Бул бяха сред първите, направили опити с меките гуми. Рикиардо поведе, но времето му скоро бе подобрено от Себастиян Фетел с повече от 0,8 сек. Германецът обаче не води за дълго, след като първият опит на Розберг с меките гуми се оказа с почти 0,4 сек по-добър. Хамилтън от своя страна допусна грешка в първия си опит на трети завой, но следващата му обиколка бе много добра и той на свой ред измести съотборника си от върха с аванс от 0,2 сек.

Маса допусна грешка на шикана, която обаче нямаше особени последствия, освен за гумите.

Противно на очакванията пък в третата си бърза обиколка с по-мекия от двата типа гуми Хамилтън успя да откъсне още няколко стотни, с които да се отдалечи още от Розберг.

Веднага след тези опити пилотите започнаха дълги серии от обиколки, този път с меките гуми. Темпото на Розберг и Хамилтън с повече гориво бе много близко, в рамките на 1:28 мин., което определено бе впечатляващо за съперниците. Рейс инженерът на Розберг го помоли да минава на по-ниска предавка през първи завой, защото в противен случай рискува да повреди своята задвижваща система.

От своя страна пък инженерът на Хамилтън му обясни, че минава с една скорост по-ниско от необходимото през девети и десети завой.

Темпото в дълга серия от обиколки на Мерцедес изглеждаше без конкуренция, с леко предимство за Розберг пред Хамилтън. Зад тях пък Ред Бул, Ферари и Макларън даваха индикации, че ще се борят за последното място на подиума.