Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер бил изненадан, че Хамилтън върна позицията на Ботас в Унгария

Хорнер бил изненадан, че Хамилтън върна позицията на Ботас в Унгария

50
0
Люис Хамилтън, Тото Волф
снимка: Спас Генев

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер бил изненадан от факта, че пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас си размениха местата в последната обиколка на Гран при на Унгария. Английският пилот бе пуснат от съотборника си в опит да гони съперниците от Ферари, но тъй като не се справи, върна позицията на съекипника си.

Действията на състезателите на Мерцедес предизвикаха поредица коментари. Дори спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф призна, че може да съжалява в края на сезона, ако тимът загуби титла с минимална разлика. Според него решението било най-трудното, взимано през последните пет години и не го правело никак щастлив.

Хамилтън каза, че иска да вземе короната по правилния начин, а Ботас допълни, че не са много отборите, които биха постъпили по този начин.

Хорнер не скри изненадата си от поведението на Мерцедес.

„Обратното обаче би било опустошително за Валтери, защото по този начин биха му заявили на практика, че е вън от шампионата“, продължи шефът на Ред Бул. „Бях впечатлен от факта, че Люис върна позицията, защото по този начин даде повече точки на най-големия си съперник. В крайна сметка битката вероятно ще е между тези две момчета (Хамилтън и Фетел). Начинът, по който Ферари позиционира Кими [Райконен], бе далеч по-ясен.“

„Ние направихме нещо подобно в Монако преди две години. Ситуацията обаче е по-различна, когато пилотът ти се бори за титла. Хамилтън е водещият им състезател. В някакъв момент трябва да застанеш зад гърба на един пилот.“

Последното изявление е доста по-различно от предишни твърдения на Хорнер, който години наред твърдеше, че в Ред Бул има паритет между състезателите. Всъщност тимът от Милтън Кийнс е прилагал отборни заповеди не веднъж, като те не винаги бяха спазвани. Най-известен е инцидентът, останал в историята като „Мулти 21“ от Гран при на Малайзия през 2013 г. Тогава Себастиан Фетел получи инструкция, означаваща да не изпреварва съотборника си Марк Уебър, която германецът пренебрегна.

В споменатата надпревара в Монте Карло през 2015 г. пък на Данил Квят бе наредено да пропусне Даниел Рикиардо, за да опита австралиецът да изпревари Хамилтън. Даниел не успя и върна четвъртата позиция на руснака.