Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело след края на петъчния ден в Малайзия

Хамилтън начело след края на петъчния ден в Малайзия

27
0

След проблемите си от първата сесия Люис Хамилтън успя да постигне най-добро време във втората. Британецът изпревари Кими Райконен от екипа на Ферари и своя съотборник в Мерцедес, Нико Розберг. Германецът направи грешка в единствената си бърза обиколка с по-меките гуми медиум и в последствие се съсредоточи единствено върху изследването на износването им. Така темпото му с тях остана неясно.

Данил Квят от екипа на Ред Бул постигна четвърти резултат преди да се прибере с проблем в колата в края на сесията, а пети и шести се наредиха Валтери Ботас и Фелипе Маса от отбора на Уилямс.

Температурите в следобедните часове се увеличиха още. Въздухът бе загрят до 34 градуса, а асфалта до 59 градуса.

В началото на сесията пилотите на Ферари застанаха начело, като Фетел поведе с 1:40,980 мин., а Райконен остана на по-малко от 0,1 сек зад него. Всичко това продължи обаче едва до появата на Нико Розберг, който със своя Мерцедес веднага поведе с повече от 0,5 сек.

Неговият съотборник Люис Хамилтън бе принуден да чака своите механици да отстранят проблемите по задвижващата система, които го спряха сутринта. За негова радост не се стигна до смяна на силовия агрегат, но въпреки това британецът загуби ценно време за подготовка.

Пилотите на Ферари бяха първите, които опитаха обиколка с медиум сместа. Първите им опити обаче бяха прекъснати от завъртане на Роберто Мери от екипа на Мейнър Маруся в завой 11. След като испанецът не успя да овладее колата и тя спря в чакъла, сесията бе прекратена за кратко.

При рестартирането ѝ обаче Фетел се завъртя на същото място като Мери, но успя да овладее колата си и да я задържи на пистата. За сметка на това опитът на Райконен с по-меките гуми бе добър и той излезе начело в класирането.

Около 40 минути след началото на сесията Хамилтън успя да излезе на трасето и да запише пето време, но от бокса му съобщиха, че отново има проблем с телеметрията.

Неговият съотборник Розберг пък не успя да подобри времето си след като свали твърдите гуми и сложи медиум заради грешка в бързата си обиколка.

Проблеми доведоха до отпадането на Грожан около 40 минути преди края на сесията. По-рано неговият съотборник Пастор Малдонадо загуби част от крилцата по колата си на обратната права, което ограничи възможностите на тима за събиране на информация.

С нарастването на температурата изглежда екипът на Уилямс се почувства в собствени води. Ботас и Маса се наредиха трети и четвърти зад Райконен и Розберг, но пред Фетел и Хамилтън. Скоро това се промени, защото при опита си с по-меките гуми британецът излезе начело с време 1:39,790 мин.

След грешката си в първата обиколка с медиум сместа Розберг така и не направи бърза обиколка, а се съсредоточи върху установяването на износването на гумите в дълга серия от обиколки.

Изненадващо въпреки високите температури Нико Хюлкенберг се оплака в бокса на Форс Индия, че не може да загрее добре гумите интермедия и има значителна нестабилност на предната ос. От подобен проблем изглежда страдаха и голяма част от пилотите. Бътън също не бе доволен от стабилността на предната част на своя Макларън, а 10 минути преди края Фернандо Алонсо допусна странна грешка в последния завой преди старт-финала.

В Ред Бул проблемите явно продължаваха, като малко преди края на сесията Данил Квят се прибра в бокса с вероятна повреда в задвижващата система, довела до странна гримаса от страна на Кристиян Хорнер

Интересно бе, че въпреки предвижданото превъзходство на задвижващите системи на Мерцедес, Ферари бяха с най-добри времена в първия и третия сектор, в които определено мощността е много важна. Колите на екипа от Бракли пък бяха най-бързи във втория сектор, изпълнен с бързи и бавни завои.