Надеждите за сериозен скок по отношение на мощността на задвижващите системи на Хонда в Белгия останаха излъгани. Или поне така се чувстваха пилотите на екипа на Макларън. След промените направени по двигателя с вътрешно горене, включващи промени по горивните камери, главите на двигателите и изпускателната система амбициите бяха да се настигне Ферари като комплексна мощност. Пилотите на отбора обаче описаха състезанието като болезнено, а много от критиките, сипещи се от всички страни, се стовариха отново върху японците. Техните продукти продължавали да бъдат ненадеждни и не достатъчно мощни.
Спортният шеф на японската компания Ясухиса Араи обаче е на различно мнение и продължава да смята, че мощността на двигателя е почти еднаква с тази на Ферари и вече еднаква с тази на Рено. Според японеца шасито на Макларън има също толкова вина за проблемите, колкото и задвижващата система на Хонда.
„Трябва да бъдем честни и да признаем, че нашият двигател с вътрешно горене отстъпва малко на този на Ферари, но е по-добър от този на Рено“, заявява Араи в разговор с Дитер Ренкен, който в миналото често пишеше и за списание ClubS1. „Мерцедес обаче продължават да са напред. В хода на сезона се опитахме да стигнем нивото на двамата топ производители във Формула 1. Смятам, че към края на сезона сме доста близо до тях. Спрямо Мерцедес ни липсват 40 до 50 к.с. и по-малко от 30 спрямо Ферари. В сравнение с Рено обаче сме с повече от 20 к.с. напред.“
След като двигателят с вътрешно горене е толкова добър остава въпросът от къде идва разликата спрямо останалите и дали тя е в хибридните системи или в качествата на шасито.
„Смятам, че е 50:50. Особено челното съпротивление на шасито е доста голямо. Добавихме мощност, но по отношение на колата аеродинамичната ефективност продължава да е ниска. И докато при двигателите изоставането може да се опише с числа, то при шасито това е трудно.
Говорим често с отбора, че аеродинамиката трябва да се подобри. Но ние можем да помогнем само като променим донякъде вграждането на двигателя, не можем да произвеждаме части за шасито. Разговорите помежду ни не спират. Смятам обаче, че нашият пакет е сред най-добрите във Формула 1, най-малкото защото е сред най-малките, което помага и на аеродинамиката. По-малък не може и да бъде, това е оптимума.
Смятаме догодина да запазим този пакет и да продължим да го подобряваме.“
Според изказвания на Ерик Булие става ясно, че може би най-големият проблем за Хонда е MGU-H.
„Видяхме, какъв прогрес отбелязаха от Ферари само с подобряването на работата на MGU-H“, обяснява французинът. „В Хонда планират да подобрят значително тази система, което ни изпълва с оптимизъм за следващата година.“