Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело и във втората свободна тренировка, Ред Бул със силно представяне

Хамилтън начело и във втората свободна тренировка, Ред Бул със силно представяне

50
0

Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес завърши на първо място и във втората свободна тренировка в петъчния ден в Унгария. Световният шампион остави зад себе си пилотите на Ред Бул, Данил Квят и Даниел Рикиардо. Едва четвърти пък се нареди съотборникът на Хамилтън в Мерцедес, Нико Розберг. Пилотите на Ферари, Кими Райконен и Себастиян Фетел се наредиха съответно на пета и седма позиция, а между тях се вклини Карлос Сайнц от екипа на Торо Росо. Останалите места в топ десет заеха Фернандо Алонсо (Макларън) и състезателите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса.

Малко преди началото на втората свободна тренировка стана ясно, че екипът на Форс Индия изтегля колите си и те няма да участват във втората сесия, за да се направи разследване за причините довели до счупването на задното окачване на колата на Серхио Перес от сутринта.

Температура на въздуха 31 градуса, на асфалта 53 градуса.

Както обикновено за втората свободна тренировка пилотите започнаха сесията с изпробване на по-твърдите гуми, които за този уикенд са от типа медиум, преди да започнат с изпитанията на по-меките (софт).

Хамилтън поведе след първите опити на загрятата още по-сериозно спрямо сутринта писта. Розберг се нареди на втора позиция, но скоро бе изместен от Даниел Рикиардо. Квят с четвъртата си позиция подчертаваше добрата форма на Ред Бул, а пета и шеста позиция бяха за пилотите на Ферари, Себастиян Фетел и Кими Райконен.

Интересното бе, че Хамилтън бе с половин секунда по-бавен от най-доброто си време, постигнато сутринта, но подобно на него и останалите пилоти изпитваха трудност в намирането на достатъчно сцепление на по-горещата писта, като правеха грешки най-вече на спирането за първи завой.

Кими Райконен бе първият пилот на пистата половин час след началото на втората тренировка, който изпробва меките гуми и очаквано поведе, подобрявайки едва с няколко хилядни времето на Хамилтън от сутринта. Световният шампион също излезе с по-меката смес, но след грешка в четвърти завой намали темпото в първата си бърза обиколка.

За разлика от него Розберг успя да използва максимално ресурса на новите гуми и поведе с 0,5 сек. пред Райконен. Във втората си обиколка обаче Хамилтън коригира резултата си, излизайки начело с 0,7 сек пред своя съотборник! Квят успя да раздели двамата потвърждавайки добрите впечатления, оставени от колите на Ред Бул в първия ден. Рикиардо също успя да изпревари германеца и да се нареди трети.

Фетел от своя страна допусна грешка на 12-и завой и се завъртя по време на своята бърза обиколка с меките гуми. Все пак той успя да подобри времето си в следващия тур, нареждайки се обаче едва 7-и зад Райконен и Сайнц.

Веднага след тези си първи опити с меките гуми пилотите започнаха подготовката си за състезанието, излизайки със същите комплекти за дълга серия от обиколки.

Темпото на Даниел Рикиардо изглеждаше доста убедително, дори по-добро от това на Хамилтън. Разочарованието за австралийския пилот на Ред Бул обаче дойде 20 минути преди края на сесията, когато последва поредната повреда в двигателя на Рено, която доведе и до червени знамена.

Петнадесет минути преди края на сесията работата на пилотите бе подновена. В отборите на Ферари, Уилямс и Лотус явно разделиха стратегията, като Фетел, Маса и Малдонадо караха с медиум гуми, докато колегите им изпробваха дълги серии с меките.

Трудностите за Фетел явно продължаваха след като германецът се завъртя още веднъж – този път на първи завой с медиум сместа.

В края голяма част от пилотите сложиха и по-твърдите гуми, за да видят представянето им в дълга серия от обиколки.