Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред всички и във втората тренировка, фен тича през пистата

Хамилтън пред всички и във втората тренировка, фен тича през пистата

65
0

Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз и във втората тренировка преди неделната Гран при на Китай. Демонстрирайки чудесно развитието на техниката във Формула 1, той бе с 1,2 сек по-бърз от топ резултата си в тренировките на пистата край Шанхай преди година.

За разлика от сутрешната сесия, в която зад него се нареди съотборникът му Нико Розберг, този път второ време записа – Кими Райконен с Ферари, пред Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Себастиан Фетел (Ферари). Нико постигна едва пети резултат, като той не бе доволен от колата си и с двата типа гуми.

Втората сесия за днес започна на доста по-топла писта в сравнение със сутринта. Температурата на асфалта се покачи до 40 градуса, а тази на въздуха – до 15. Почти постоянна от сутринта бе посоката на вятъра – срещу колите на стартовата права.

Сутринта бяха изпитани голяма част от новите елементи и традицонно във вторите 90 минути вниманието се съсредоточи върху тестовете на двата типа гуми – медиум, с които бе карано и в първата сесия и комплекта софт за днес.

Лидерите от Мерцедес изпробваха новото си предно крило, с много силно извити преди края на крилото елементи, които образуват много интресен поток от въздух около предните гуми. Ред Бул пък се върнаха към спирачните системи на Брембо, след като в Малайзия и двете коли имаха проблеми с предни спирачките на Хитко. Заубер също тестваха ново предно крило, а Уилямс търсеха малко по-добро поведение на колите с ново задно окачване и промемено предно крило.

Тренировката не започна добре за Фетел, който се завъртя на трети завой след излизането си на пистата с още студени гуми, които и увреди.Съотборникът му Кими Райконен пък оставаше недоволен от работата на спирачките и се обади по радиото, че когато докосне педала, колата не е спокойна, а тръгва вляво-дясно, после се връща. От пита отговориха, че виждат проблема и той не е нов. Така или иначе още в първите си турове пилотите на Ферари се наредиха зад тези на Мерцедес, които уверено постигнаха най-добрите времена. Фетел все пак бе изместен от петата позиция от Ботас и неговия обновен Уилямс.

17 минути след началото безумен зрител пресече пистата на старт-финала. По чудо мина в „прозореца” между преминаващите Маркус Ериксон и Нико Хюлкенберг. Скочи през пита и влетя в бокса на Ферари с желанието да кара тяхната кола… След това бързо бе заловен от маршалите и полицията.

Бътън и Алонсо записаха седми и осми резултат в тези първи серии с медиум и това бе определено от Макларън като отлична работа.

След като измина една трета от времето, при положение, че пистата се охлаждаше заради появилите се облаци и температурата на асфалта слезе за 36 градуса, Райконен пръв се появи на трасето с по-мекия тип гуми за уикенда. Розберг го последва. Кими бе с 1,4 сек по-бърз от топ тура на Хамилтън с медиум. Нико обаче мина доста широко на последния завой и остана зад финландеца, а след това пред него се наредиха още Хамилтън и Фетел. С меките гуми веднага след излизането си от бокса Ериксон със Заубер записа пето време, като остави зад себе си Ботас, Данил Квят и Маса. Спирачките на Фелипе блокираха при спирането за острия 14-ти завой и бразилецът едва не разби Уилямс-а, който обаче остана неподвижен на пистата и се наложи кратко спиране на тренировката.

Пилотите на Ред Бул доста изчакаха с появата си на пистата и стандартно изпитаха и двата типа гуми един след друг. Поставяйки мекия тип, Рикиардо записа трето време (зад Хамилтън и Райконен), но малко преди края зад колата му се появи характерен дим, но мина през бокса и продължи с обиколките. Квят пък се нареди шести зад Розберг. 15 минути преди края на тренировката обаче спирачките му се повредиха преди острия 14-ти завой. Колелата блокираха и той спря, чупейки предното си крило в оградата от гуми.

И с меките гуми Бътън и Алонсо записаха резултати около средата на класирането.

Във втората половина на тренировката традиционно започнаха дългите серии състезателни симулации и Нико Розберг се оплака от недозавиване с твърдите гуми в началото на наистина доста дълга група турове. Пилотите на Макларън пък направиха нови серии изпитания с аеробоя по задното крило.