Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз в петъчния ден в Сингапур

Хамилтън най-бърз в петъчния ден в Сингапур

41
0
Люис Хамилтън,Мерцедес,Сингапур

Люис Хамилтън постигна най-добро време във втората свободна тренировка в петъчния ден в Сингапур. Британският пилот на Мерцедес успя да изпревари пилотите на Ферари, Фернандо Алонсо и Кими Райконен, заели 2-о и четвърто място и тези на Ред Бул, Даниел Рикиардо и Себастиян Фетел, класирали се трети и пети. В топ десет влязоха още пилотите на Макларън (Магнусен – 6-и, Бътън – 7-и), Форс Индия (Перес – 8-и, Хюлкенберг – 9-и) и Данил Квят с Торо Росо.

Розберг не успя да даде добро време в една обиколка със супер меките гуми заради катастрофа на Малдонадо, а Себастиян Фетел записа броени обиколки, след като заради повреда механиците му използваха голяма част от втория 1,5 ч. за ремонт на колата му.

Втората сесия започна с по-ниска температура на трасето спрямо първата, но все пак тя бе 34 градуса. Влажността пък бе невероятните 82%, което със сигурност правеше живота на пилотите значително по-тежък.

За Себастиян Фетел нещата явно не вървяха по план и след като получи повреда в края на първата част колата му бе разглобена. Малко вероятно изглеждаше той да излезе на пистата в тази втора тренировка.

Нико Розберг смени предното си крило спрямо първата сесия. Още с първото си появяване на пистата той успя да подобри постижението на Люис Хамилтън. Скоро и Алонсо измести британеца, а Рикиардо, който отново трябваше да свърши голяма част от работата в екипа на Ред Бул в петъчния ден бе четвърти.

Хамилтън определено изпитваше известни затруднения с техниката, но не можеше да уточни с рейс инженера си точно какви, заради новото правило изискващо радио мълчание. Въпреки че бе посъветван да използва различни настройки на диференциала, той оставаше недоволен от колата.

Половин час след началото на втората част пилотите започнаха да правят опити със супер меките гуми. Първи с тази задача се зае Серхио Перес, който подобри с почти половин секунда времето на Розберг, който водеше до момента. Германецът бе направил още промени по колата си, които изглеждаха доста сериозни. Освен преместването на баласта, променящ баланса на колата, германецът бе изискал и изменения по настройките на задното окачване.

Той обаче все още не бе излязъл за опит със супер меките гуми, за разлика от сънародника си Нико Хюлкенберг, който също го измести с позиция, но без да успее да подобри времето на съотборника си Перес.

Това направи Даниел Рикиардо, който се справи с времето на мексиканеца, подобрявайки го с повече от 0,8 сек. Райконен излезе втори при първия си опит със супер меката смес, а Розберг не успя да даде добро време след като трябваше да намали заради инцидент с участие на Пастор Малдонадо. Венецуелецът се заби в гумените бариери на 13-и завой, заради което организаторите трябваше да спрат сесията.

Около 40 минути преди края на втората сесия Хамилтън излезе начело, въпреки че се оплака от леки вибрации при спиране. И докато Алонсо търсещ все още темпото си в една обиколка успя да излезе втори, Розберг реши да премине директно към изпитанията на супер меките гуми в дълга серия, явно доволен от баланса, макар и не успял да запише време при опита си в един тур.

Половин час преди края на сесията пилотите започнаха изпитанията си в дълга серия от обиколки със супер меките гуми. Интересното бе, че темпото на Рикиардо бе доста добре, дори по-добро от това на пилотите на Мерцедес, което потвърждаваше очакванията, че трасето в Сингапур може да се окаже много удобно за болидите на Ред Бул.

Неговият съотборник Себастиян Фетел от своя страна бе принуден да гледа от страни случващото се на пистата, след като въпреки всички усилия изглежда механиците нямаше да успеят да подготвят колата му, дори за един тур.

Все пак Фетел успя да се появи на пистата макар и едва 8 минути преди края на сесията. Той записа пето време, зад Хамилтън, Алонсо, Рикиардо и Райконен въпреки че изглежда щеше да направи няколко обиколки, за да използва цялото останало му време. Той успя да подобри още времето си, макар и не позицията си.