Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер призова за повече постоянство и здрав разум по отношение налагането на ограничения относно излизането от писта. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф пък направо заяви, че пилотите трябва да бъдат оставени да се състезават.
Проблемът с лимитите на трасетата бе обсъждан постоянно по време на последните няколко състезателни уикенда. От ФИА дори опитаха да контролират поведението на пилотите чрез електронни сензори, поставени на определени завои. Невъзможността състезателите да бъдат следени по време на цялата си обиколка обаче, доведе до още повече неясноти и объркване.
„Според мен проблемът е, че не може да се следи всичко във всеки завой”, обясни Хорнер. „Един много прост начин за справяне със ситуацията е да се наблюдава бялата линия, която опасва цялата писта. Ако стъпиш с четирите колела извън нея, си аут. В други спортове този метод изглежда работи. Във Формула 1 няма желание да бъде приложен. Това по принцип го разбирам. Но ако не може да се прилага подобно правило, трябва да се позволи на пилотите да се възползват от наличните възможности, а не да им се налагат едни изисквания за първи завой и други за 17-ти. Прекалено объркващо е за хората в падока, камо ли за феновете. Нищо не е ясно, когато обяснението гласи, че определен състезател е бил „малко извън пистата тук, малко повече там”… Трябва да се измисли нещо просто или да им се разреши да правят каквото искат.”
Волф направо заяви, че пилотите трябва да могат да карат без ограничения. Според него ситуацията би била съвсем различна, ако зоните за сигурност са покрити с чакъл или има стена отстрани.
„Ако обаче е асфалт, да ги пуснат да карат по най-бързата траектория. Защо не? Милион километри зони за сигурност. Става все по-малко и по-малко впечатляващо. Публиката губи интерес. Така че моето мнение е – независимо дали става дума за Клъб или Копс, да ги оставят да вървят по най-бързата траектория”, заяви австриецът.
Според него може да има извънредни случаи, при които поведението на състезателите относно ограниченията на трасето да се следи – когато се стига твърде близо до бариерите или когато при връщане на пистата пилот застрашава колегите си. Волф допълни също така, че санкционирането за няколко сантиметра излизане няма да допринесе с нищо за популярността на Формула 1.
„Много важно е да има постоянство в правилата. Размерите на вратите във футбола не се променят с всеки следващ мач. Смятам, че резултатите от последната среща на стратегическата група са много добри. Най-накрая се отървахме от глупостите по отношение на радио комуникацията. Обсъждахме вариант лимитите на писта да се определят от бордюри. Ако започнем да анализираме бели линии и дали гумата е стъпила на 2 см извън някоя от тях, вследствие на което времето му бива изтрито… Това не е дълъг скок, при който 2 сантиметра са важни. Говорим за 6-километрова писта, на която 2 см не променят кой знае какво”, добави Волф.