Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас ще подходи по различен начин към предсезонните тестове в Бахрейн

Хаас ще подходи по различен начин към предсезонните тестове в Бахрейн

797
0
Хаас VF-24
снимка, Хаас

Хаас ще подходи по различен начин към предсезонните тестове в Бахрейн. Според Аяо Комацу, отборът ще се фокусира върху решаването на проблемите с гумите, а не върху цялостното представяне.

Прекомерното износване на гумите в състезанията беше най-голямата слабост на миналогодишния болид на Хаас. Това създаваше сериозни грижи на Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен. Двамата често пъти трябваше да правят допълнителни спирания в бокса и да губят позиции.

Хаас прекара по-голямата част от миналия сезон в опити да разбере защо болидът VF-23 е бърз в квалификациите, но изпитва толкова трудности в състезанията. Тимът представи сериозен ъпгрейд в Остин. Неговата цел беше да подобри аеродинамичното представяне на автомобила и да реши проблемите с деградацията. В крайна сметка новите компоненти не позволиха на отбора да постигне нужния напредък

В началото на месеца Хаас представи новия си автомобил. Целта на екипа е да се направи крачка напред и да се решат проблемите с прекомерното износване на гумите.

Новият шеф на Хаас Аяо Комацу призна, че очаква първите няколко старта на сезон 2024 да бъдат много трудни. Японецът очаква екипът да постигне напредък с напредване на кампанията.

Комацу разкри как ще походи Хаас към предстоящите предсезонни тестове в Бахрейн. Според японския инженер, отборът ще използва трите дни изпитания, за да реши проблемите си с гумите, отколкото да разбере какво е цялостното представяне.

„Не става въпрос толкова за сравняване на разликите в спецификациите. Погледнете какво се случи миналата година. Беше ясно, че в неделя просто не успяхме да се справим с гумите по време на пълна състезателна дистанция от 300 км“, сподели Комацу.

„Това е нещо, върху което сме се фокусирали. Тестовата ни програма в Бахрейн е изцяло фокусирана върху генерирането на съответните данни, за да могат инженерите ни да разберат какво се случва с автомобила и с гумите. След това можем да решим как да ги подобрим, ако разполагаме с качествени данни. Едва после ще решим решаваме посоката на действие“, добави шефът на Хаас.

Комацу не очаква Хаас да направи сериозен напредък в сравнение със съперниците. Той обаче изглежда по-уверен в дългосрочен план.

„Краткосрочната цел е да се правят постепенни подобрения. Както казах и преди, вярвам, че имаме добри съставки и хора в екипа. Затова наистина трябва да се съсредоточим върху това екипът да бъде единен, за да направим тези подобрения.“

„Дългосрочната перспектива идва като резултат от всичко това. Първата ни „средносрочна“ цел е да надградим VF-24 до един работещ автомобил. Това се е случвало и преди, така че вярвам, че можем да го направим“, завърши Аяо Комацу.

Междувременно Магнусен даде да се разбере, че иска да разполага с по-постоянен автомобил. Датчанинът предположи, миналогодишният пакет с подобрения е бил полезна стъпка

„Автомобилът, с който започнахме сезона – преди състезание №19, когато получихме ъпгрейд – имаше добро сцепление. Пиковото сцепление беше хубаво, но от друга страна беше много нестабилен и непостоянен. Това е нещо, с което се борих малко“, каза Магнусен.

„Харесва ми предницата да е поне постоянна, за да мога да се справям с презавиване или недозавиване. Не е като да имам предпочитания. Непоследователността е лошо нещо, особено при късното влизане в завоите. Именно там трябва да мога да се ангажирам да завия с колата и да остана на спирачките.“

„Ъпгрейдът в Остин помогна много на автомобила. Не беше огромна стъпка, но беше такава в правилната посока. Надявам надявам тази година VF-24 да е още по-голяма стъпка в тази посока.“

„Мисля, че искахме да видим потенциала и характеристиките на пистата с тази концепция на автомобила. Надявам се, че ще успеем да направим крачка напред. Ангажирахме се с тазгодишния автомобил доста късно, така че имахме доста малко време за развитие. Да ви кажа честно, той върви доста добре в симулатора.

„Не мисля, че можем да гарантираме, че това е стъпка напред още в Бахрейн. Вярвам, че развитието на колата оттук нататък поне изглежда по-интересно“, добави пилотът на Хаас.

Вчера Магнусен направи първи обиколки зад волана на VF-24. Преди няколко дни пък Хаас публикува как ще използва пилотите си по време на тридневните изпитания в Бахрейн.