Хаас продължава да търси решение на проблема с износването на гумите. Това потвърди новия шеф на тима Аяо Комацу. Според неговите думи, инженерите на Хаас разбират значителна част от този проблем, но все още не са намерили начин да го отстранят напълно.
Хаас записа една изключително трудна кампания през 2023 г. Американският отбор финишира десети при конструкторите и направи огромна крачка назад спрямо 2022 г.
Екипът на Джийн Хаас прекара по-голямата част от миналия сезон в опити да разбере защо болидът VF-23 е бърз в квалификациите, но изпитва толкова трудности в състезанията. Ахилесовата пета на VF-23 бе свързана с прекомерното износване на гумите. Това оказваше негативно влияние върху представянето на Кевин Магнусен и Нико Хюлкенберг. В много случаи двамата бяха принудени да правят допълнителни питстопове заради прекомерната деградация на смесите на Пирели
Хаас представи сериозен ъпгрейд в Остин. Неговата цел беше да подобри аеродинамичното представяне на автомобила и да реши проблемите с деградацията. В крайна сметка новите компоненти не позволиха на отбора да постигне нужния напредък. Затова от Хаас използваха и двете концепции на VF-23 в остатъка от сезон 2023 в F1.
Хаас се подготвя да представи новия си автомобил. Според Комацу, голяма част от усилията през зимата са били насочени към решаване на проблема с гумите. Според японеца все още не е намерено решение, което напълно да отстранява този проблем.
„Не мисля, че разбираме всичко. Мисля, че разбираме значителна част от него. В крайна сметка единственото доказателство за напредък е ако произведем автомобил, който може да се справи напълно с проблема“, сподели Комацу.
„Не ми харесва да седя тук и да казвам, че го разбираме на 100%, Не, не го разбираме. Но имаме прилична представа защо и върху какво трябва да се съсредоточим“, допълни шефът на Хаас.
Опитите за справяне с високата деградация на гумите не са нещо ново за Хаас. В миналото отборът се е сблъсквал с подобни проблеми. През 2019 г. Хаас страдаше заради трудното загряване на гумите.
Комацу работи в Хаас още от основаването на тима. Той вярва, че може да има някои общи фактори, които да се въртят около начина, по който различните отдели на отбора се интегрират един с друг
„Програмата от 2019 г. е много различна в сравнение с 2023 г. Тя може да изглежда по същия начин, но е много различна. Разбира се, работната практика е в основата на всичко.“
„Ако не работим по много интегриран начин, комуникирайки правилно между аеродинамичния отдел в Италия до отдела във Великобритания, това ще бъде голям проблем.“
„Лошата работна култура и практика е нещо, върху което ще се съсредоточа да подобря. Искаме да се движим като едно цяло“, продължи Комацу. „Имаме реален проблем с автомобила. Трябва да го приемем, а след това да комуникираме и да го обсъдим открито с всички заинтересовани хора. Да, около масата все още може да има има несъгласие от страна на определени хора. Няма как да избегнем това нещо.“
Според Комацу, ключът към напредъка на Хаас е в подобряването на линиите за комуникация и гарантирането. Японецът е категоричен, че инфраструктурата на отбора е достатъчно стабилна, за да се вземат правилните решения.
„Смятам, че несъгласието е здравословно, стига след това всички да знаят, че трябва да се вземе решение. Някой трябва да вземе решение и ние ще продължим в тази посока. Това е добре.“
„Но когато една група каже: „Мисля, че това е проблем“, а този човек каже: „Добре, добре“, а след това не общува продължава да се движи в своята посока, тогава не можем да се подобрим. Затова смятам, че работните практики в отбора трябва да се подобрят“, завърши Аяо Комацу.
Хаас ще представи новото си оцветяване на 2 февруари. После отборът ще направи два шейкдауна преди началото на предсезонните тестове в Бахрейн.
It’s #VF24 reveal week 👀#HaasF1 pic.twitter.com/k4PRhjkf1l
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) January 29, 2024