Хаас не възнамерява да променя начина си на работа. Това заяви Гюнтер Щайнер. Той също така обясни и причините, заради което отборът не може да си позволи да променя сегашния си модел, дори и ако иска да се помещава на едно място.
Хаас работи по начин, който се различава значително от този на другите отбори в F1. Усилията на тима на Джийн Хаас са разпределени между офиси в три отделни държави. Основният щаб на Хаас официално е в американски щат Северна Каролина. Екипът също така има база в Банбъри, Англия, както и специален хъб, изграден в Маранело
Хаас има доста трудности от началото на годината. Американският отбор има много добра скорост в една обиколка. За съжаление, постоянните проблеми с влошаването на състоянието на гумите в състезанията пречат на Кевин Магнусен и Нико Хюлкнберг да се борят за силни резултати. Следователно Хас заема осмото място при конструкторите с актив от 11 точки.
По-рано този месец Щайнер даде интервю за Speedcafe. В него той обясни дали настоящия начин на работа пречи на Хаас.
„Определено пречи. Не можем да отречем това. В момента просто бизнес моделът ни не се справя добре с това да бъде на едно място заради сътрудничеството [с Ферари и Далара], както и със състезателния отбор във Великобритания. Затова се опитваме да се справим с това по възможно най-добрия начин“, сподели Щайнер.
Хаас има много тясно сътрудничество с Ферари. Американският отбор използва както задвижващи системи, така и редица други компоненти от Скудерията, както и симулатора в Маранело. Работата между двата екипа бе разкритикувана от екипи като Макларън. Въпреки това Щайнер обяви, че Хаас ще купува толкова части от външен доставчик, колкото позволява правилника.
„Ако искате да направите нещо различно, трябва да измислите добър начин, по който това да се случи. Но в момента няма добър начин да обединим така отбора. Единственото логично решение е да вземем състезателния отбор в Италия.“
„Това е много по-лесно, отколкото да преместя проектантския екип в Обединеното кралство. Това не е възможно, защото там работят 100 души. В този случай трябва да заменя поне половината от тях, а може би и повече, защото голяма част от тях не биха дошли в Италия. В краткосрочен и средносрочен план всичко е наред“, добави шефът на Хаас.
Щайнер призна, че разпръскването на служители на Хаас в различни държави означава, че в екипа няма да има социална комуникация
„Виждате, че след COVID-19 много хора работят от вкъщи. Аз съм доста голям привърженик на това, че хората трябва да се върнат в офиса. Това са нормално неща- не говорите толкова много. След това комуникацията става много стерилна.“
„Това общуване се случва и когато не мислите, че го правите, например когато видите някого в коридора или когато пиете кафе някъде“, продължи Щайнер. „Когато хората се срещнат някъде навън, едва ли говорят за работа. По-скоро разбират как се справя семейството на даден колега ви дава информация. В крайна сметка работата от разстояние води до липса на социалната комуникация, която нямате, което понякога е малко разочароващо“, завърши шефът на Хаас.
We’re looking forward to more great pics in the second half of the season.#HaasF1 #WallpaperWednesday pic.twitter.com/6HTpGNAmJP
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) August 16, 2023