Начало Избрани Хаас няма да копира концепцията на автомобила на Ред Бул

Хаас няма да копира концепцията на автомобила на Ред Бул

591
0
Хаас VF-23
снимка, Хаас

Хаас няма да копира концепцията на автомобила на Ред Бул. Това заяви Гюнтер Щайнер. Според него, изкопираното на дизайна на RB19 може да не донесе сериозен напредък на неговия екип. Щайнер също така посочи и всички промени, които трябват да се направят в автомобила и пакета като цяло.

Ред Бул категорично е най-силният отбор от началото на сезон 2023 в F1. Австрийците записаха двойни победи в 4 от първите пет старта за годината и имат убедителна преднина спрямо всички останали.

Най-голямото предимство на Ред Бул RB19 е невероятната скорост на правите. В момента екипът от Милтън Кийнс разполага с най-висока топ скорост особено при отварянето на DRS. Това се видя ясно при използването на системата на дългата старт-финална права в Баку

В момента съперниците на Ред Бул правят всичко възможно, за да разберат на какво се дължи предимството на RB19. Някои от тях дори обмислят да копират концепцията на екипа от Милтън Кийнс в опит да подобрят представянето си.

Най-вероятно разликата между Ред Бул и всички останали се корени в хомогенността на цялостния пакет на RB19 или в сбора от всички части на аеропланната му платформа, а не в конкретен гениален дизайнерски ход, свързан с шасито на болида.

Както всички останали отбори, инженерите на Хаас също гледат с голям интерес RB19. Въпреки това Щайнер отхвърли възможността за промяна на концепцията на VF-23

„Винаги се опитваш да направим нещо. Пробвахме различни концепции, но въпреки това можеш да преминеш изцяло към това, което прави Ред Бул, защото имаш свое шаси, своя инсталация за охлаждане и своя инсталация за радиатор. Затова че не можеш да преминеш към друг дизайн просто ей така“, каза Щайнер.

„Опитваш се да направиш повече такива неща. Лично аз смятам, че всеки се опитва да тества нещо, но защо трябва и ние да го прави ако не сигурни на сто процента, че ще направим стъпка напред?“

„Преценяваме накъде да поемем през следващата година. Сега по-скоро се опитваме да осигурим въздух някъде другаде и да видим дали ще се получи или не“, продължи Щайнер. „Ако използвате само шасито на Ред Бул, което можете да копирате, това не означава, че ще сте по-бързи. Има много повече неща, които трябва да се променят, за да заработи всичко както трябва. Може би за следващата година ще отидем там. В момента нямаме желание да го правим, защото мисля, че нашият автомобил все още е доста силен. Също така трябва да кажа, че не постигнахме достатъчно резултати и ще имаме добър ден, както някои хора лош ден“, добави шефът на Хаас.

Междувременно един от основните инженери на Хаас Хуан Молина повтори коментарите на Щайнер. Той подчерта, че е важно да се разбере представянето на пакета като цяло при анализиране на дизайна на даден болид

„Не става дума само за шасито, а за това как то работи с пода и задното крило и как се съчетават различните части на автомобила“, обясни Молина.

„С развитието на нормативната уредба се приближаваме към платформа за ефективност при ниска скорост спрямо висока скорост и т. н. Когато се приближавате към тях, въпросът е къде ще намерите изпълнението? Тук е важна платформата, връзката между аеродинамиката и мястото, където автомобилът се намира на земята.“

„Ако погледнете Ред Бул, можете да видите, че те знаят къде е този автомобил и къде точно искат да го поставят през цялото време. Това е нещо, което става все по-важно с развитието на нормативната уредба“, добави аеродинамикът на Хаас.

Тази седмица Хаас трябваше да отбележи старт №150 в F1. Американският отбор обаче трябва да изчака до следващия уикенд след като състезанието на Имола бе отменено заради наводненията в района на област Емилия Романя.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MoneyGram Haas F1 Team (@haasf1team)