Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас очаква една трудна Гран при на Япония

Хаас очаква една трудна Гран при на Япония

280
0
Хаас VF-24
снимка, Хаас

Хаас очаква една трудна Гран при на Япония. Това смята шефът на тима Аяо Комацу. Според него, характеристиките на пистата Сузука няма да пасват много добре на автомобила VF-24. Комацу също така се надява Хаас да продължи да показва по-добро състезателно темпо.

Хаас записа силен старт на сезон 2024 в F1. Базираният в Банбъри отбор спечели точки в два от общо три старта за 2024 г. Първо Нико Хюлкенберг финишира десети в Саудитска Арабия. Две седмици по-късно в Австралия германецът беше девети. Веднага зад него беше съотборникът му Кевин Магнусен. По този начин Хаас събра 4 точки в актива си и заема седмото място при конструкторите

Този уикенд Хаас се насочва към Гран при на Япония. Надпреварата на Сузука е домашна за ръководителя на отбора Аяо Комацу. Японският инженер сподели какви са очакванията му за предстоящото състезание на трасе, където изобилстват бързите завои.

„Направихме три състезания тази година на много различни писти. Наистина съм доволен, че спечелихме точки в две от общо три събития“, сподели Комацу.

„Показахме, че състезателното ни темпо е по-добро от квалификационното, особено в Мелбърн. Tова очевидно е силна страна на нашия автомобил“, добави шефът на Хаас.

Силното представяне в Мелбърн обаче не е гаранция за бъдещи добри резултати. Комацу е окуражен от скоростта на Хаас от началото на годината. Японският инженер вече е наясно и със специфичната слабост на своя автомобил във високоскоростните завои, които са основна характеристика на писта като Сузука.

„Квалификацията в Мелбърн показа слабостта на VF-24. За съжаление в Сузука положението ще бъде подобно от гледна точка на изискванията на пистата, тъй като в първия сектор на трасето разполага с високоскоростни завои.“

„Когато видяхме тези високоскоростни завои в Бахрейн, в Джеда и в Мелбърн, установихме, че нашият автомобил не е съвсем добър във високоскоростните зони. Затова вярвам, че първият сектор в Сузука ще бъде огромно предизвикателство за нас“, каза още Комацу.

„Трябва да намерим начин как ще се справим с липсата на представяне при завои с висока скорост, сцепление и баланс, необходими за представяне в квалификацията в Сузука. Тази писта не е лесна за изпреварвания. Това ще бъде предизвикателство за нас. Имаме няколко идеи, така че ще се опитаме да направим няколко експеримента в петък, за да подобрим тази страна.“

„Що се отнася до състезателното темпо, мисля, че то ще бъде по-силно от квалификационното. Мислейки за състезателната ни стратегия, ще трябва да разгледаме как можем да се възползваме от това, като имаме по-добра стратегия в Сузука“, завърши шефът на Хаас.

Пилотите на Хаас Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен познават отлично пистата в Япония. Миналата година двамата останаха далеч от зоната точките. Сега обаче се надяват да подобрят представянето си на това трасе

„Пистата в Япония е класическа и определено емблематична. Тя е технична и предизвикателна, така че е трудно да се направи перфектната обиколка в квалификацията. Това прави пистата още по интересна“, каза Хюлкенберг.

„Феновете тук винаги са ентусиазирани и страстни и ни дават невероятни подаръци. Лично аз допълнителен сак, за да ги взема вкъщи! Мисля, че Сузука писта със смесица от ниско, средно и високоскоростни завои“, продължи пилотът на Хаас. „Може би за първи път тази година ще отидем на писта с висока степен на деградация. Затова ще бъде интересно наистина да се научим и да видим къде се намираме по отношение на това нещо.“

„Сузука е предизвикателна писта и в исторически план е състезание с висока степен на деградация на гумите. Този сезон определено има положителни знаци и усещането от автомобила е по-добро в сравнение с преди шест месеца, но все още е рано да правим заключения“, завърши пилотът на Хаас.

„Сузука е една от класиките в F1. От гледна точка на карането това вероятно е едно от състезанията през годината, в които можеш да се забавляваш най-много“, заяви Магнусен.

:Японските фенове са уникални и интерпретират фенската култура по различен начин. Това винаги е преживяване само по себе си. На хартия Сузука не изглежда да ни подхожда толкова добре. Все пак мисля, че имаме по-добра основа в автомобила, отколкото миналата година. Дори и да не успеем да се класираме толкова добре там, все пак ще успеем да се състезаваме добре. Това със сигурност е надеждата ни за неделя“, добави състезателят на Хаас.