Хаас поиска преразглеждане на резултатите от Гран при на САЩ. Американският екип подаде петиция до ФИА. В нея се иска повтро разследване на предполагаеми нарушения на ограниченията на пистата по време на състезанието в Остин.
Гран при на САЩ бе една от най-дискутираните надпревари от началото на сезона. Няколко дни след края на събитието се появиха твърдения, че някои пилоти са си позволили да нарушат ограниченията на пистата. Това се е случило в участъци, където не е имало толкова видеокамери
В интернет се появиха кадри от бордови камери над няколко автомобила. Там бе показано, че редица пилоти са били далеч отвъд белите линии на завой №6 и са извършили нарушения.
Тези случки до голяма степен останаха извън вниманието на ФИА, тъй като не бяха отбелязани в официалния списък с нарушения на ограниченията на пистата по време на Гран при на САЩ.
Изглежда кадрите от камерите са достатъчни, за да накарат няколко отбора да отправят запитване към ФИА по време на надпреварата в Мексико. Те са попитали защо не са били разгледани очевидните нарушения на ограниченията на пистата.
Приема се, че отговорът на ФИА е бил в съответствие с това, което стюардите са заявили след Гран при на САЩ. Федерацията призна, че камерите за видеонаблюдение и инфраструктурата за мониторинг на този завой не са били достатъчни. Така няма как да се контролират ограниченията на пистата на 100 %. Затова стюардите не са могли да предприемат по-нататъшни действия.
Това вече беше подчертано по време на състезанието в САЩ. Тогава Александър Албон се измъкна без наказание заради многократно нарушаване на ограниченията на пистата в завой №6. Пилотът на Уилямс получи наказание добавяне на 5 сек. към неговото време. То обаче не бе свързано с нарушаването на границите на шести завой.
Аргументът на ФИА, че мониторингът на завой 6 не е бил достатъчно добър, за да се преценят нарушенията на ограниченията на пистата, изглежда не задоволява Хаас. Американският отбор официално подаде молба до ръководния орган за преразглеждане на тази тема
Приема се, че като част от искането си Хаас е представил подробни бордови изображения както от участващите автомобили, така и от тези, които ги следват. По този начин ще се подчертае предполагаемите многобройни нарушения на правилата. Предполага се, че сред замесените пилоти са както Албон, така и Серхио Перес, Логан Сарджънт и Ланс Строл.
Евентуални санкции за тези пилоти могат да се окажат решаващи за разбъркване на подредбата в Гран при на САЩ. Това потенциално би изкачило Нико Хюлкенберг в зоната на точките, което на свой ред ще окаже влияние върху борбата при конструкторите.
ФИА потвърди получаването на искането за преразглеждане. Федерацията ще повика отново стюардите на Гран при на САЩ, за да разгледа въпроса. Приема се, че тази среща ще се състои следващата седмица. Първото решение, което ще бъде взето, ще бъде дали от Хаас са предоставили достатъчно нови доказателства, за да изпълни изискването за действително изслушване за право на преразглеждане. Уставът на ФИА ясно посочва, че е необходимо да има нови доказателства, за да се пристъпи към официално преразглеждане на случая.
🚨 Haas have exercised their review (for track limit violations that were not recorded) that could change the result of the US Grand Prix
If their objection is successful this would be the new
order for the US GP from P4:4. Russell +24,999 s
5. Gasly +47.996 s
6. Yuki… pic.twitter.com/SMPCKMc0xB— RBR Daily (@RBR_Daily) November 4, 2023