Хаас най-вероятно ще промени концепцията на своя автомобил. Това заяви техническият директор на отбора Симоне Реста. Според неговите думи, Хаас може да заимства някои от решенията на Ред Бул в опит да подобри представянето си на пистата.
Хаас е клиентски отбор на Ферари. Това е една от причините американският отбор да използва дизайн, който е много близък до този на Скудерията. Освен това Хаас получава и доста части, които са произведени от Ферари и в миналото е наемал някои от протежетата на италианците
Хаас изпитва сериозни затруднения от началото на сезона. Подобно на Ферари, тимът има много добра скорост в една обиколка. За съжаление, болидът VF-23 изпитва сериозни затруднения по време на състезанията. Те са свързани най-вече със сериозното износване на гумите и по-ниското темпо.
Скудерията направи някои сериозни промени в своя болид по време на уикенда в Испания. Екипът от Маранело промени дизайна на своите въздушни кутии в опит да подобри темпото и предвидимостта на SF-23. В същото време Хаас продължава да разчита на радикалния си дизайн.
По-рано тази година Гюнтер Щайнер заяви, че неговият отбор няма да копира концепцията на Ред Бул. Той посочи, че това може да не донесе толкова сериозен напредък на екипа на Джийн Хаас. Въпреки това, Реста не е такова мнение. Италианският инженер намекна, че отборът може да направи някои промени в своя болид в по-късен етап на сезона.
„Ясно е, че шасито е нещо, което получава много внимание. F1 е много бляскава, така че да, разбирам това нещо“, сподели Реста.
„Но ако погледнете шасито по същество имате последващата част от него, където стилът е подобен между всички автомобили. Има някои, които са натиснали малко повече, докато други- по-малко. След това идват въздушните кутии, които е много широка. Накрая се насочваме към задната на автомобила“, продължи Реста. „В тази част сме малко по-различни от останалите. Разбира се, разглеждаме нещата от още от средата на 2021 г. и смятахме, че сме избрали най-добрия вариант.“
„Продължаваме да правим промени и да се усъвършенстваме. Направихме някои модификации за тазгодишния автомобил и продължаваме да го развиваме. Може да се променим, може и да не се променим. ще видим“, каза още техническият директор на Хаас.
Промяната на концепцията на болида най-вероятно ще се случи догодина. Реста все пак предположи, че това може да се случи този сезон, стига отборът да направи сериозна крачка напред в представянето си
„Влизаме в прозорец, в който е все по-трудно да се модернизира тазгодишната кола по отношение на времето. Но все пак се намираме пред лятната пауза и имаме още няколко месеца до края на сезона. Технически може да има време да сменим и цялото шаси, ако смятаме, че това прави колата по-бърза“, обясни техническият директор на Хаас.
Ревизирането на дизайна на SF-23 трябваше да бъде предприета с някои компромиси, тъй като някои вътрешни архитектури и позицията на защитните пръти от страничен удар не можеха да бъдат преместени.
Реста бе попитан дали Хаас е се сблъска с подобни ограничения при извършването на такива промени. „Честно казано, не търсим извинения. Ние просто трябва да подобрим представянето си. Имаме добра архитектура на автомобила и сме доволни от нея. Просто трябва да го подобрим тук и там.“
„Можехме да направим различно шаси, различен под, различни крила и други неща. Нямаме нужда от извинения. Трябва да изградим представяне, да се развиваме по-бързо, да внасяме бързо неща на пистата, които работят и да вървим напред. Честно казано имаме възможност да направим това.“
„Справедливо е да се каже обаче, че по отношение на времето сме близо до лятната пауза. Така навлизаме в прозорец от време, в който започвате да преминавате към новата кола. Затова се опитваме да разпределим по най-добрия начин ресурсите си за тези два проекта“, завърши техническият директор на Хаас.
Next two ➡️ 🇭🇺🇧🇪#HaasF1 pic.twitter.com/x8jVeOaHyI
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) July 15, 2023