Начало Избрани Хаас: Със сигурност ще имаме по-силна програма за подобрения в сравнение с...

Хаас: Със сигурност ще имаме по-силна програма за подобрения в сравнение с миналата година

431
0
Хаас VF-23
снимка, Хаас

Хаас ще развива повече автомобила си за 2023 г. Американският отбор има големи надежди за предстоящата кампания след като най-накрая разполага с по-силна програма за подобрения от години насам.

През последните години Хаас така и нямаше достатъчно средства, за да успее да внедри повече актуализации в своите автомобили. Екипът на практика не разви колата си за 2021 г. и се фокусира изцяло върху новите технически правила, които влязоха в сила преди година.

Хаас разполагаше с наистина бърз болид в началото на сезон 2022. Американският отбор често намираше място в топ 10 и се бореше с отбори като Алпин, Макларън, Алфа Ромео и Астън Мартин. Но с напредване на кампанията тимът на Джийн Хаас така и не постигна същото развитие като това на своите съперници. В резултат на това Кевин Магнусен и Мик Шумахер започнаха да се отдалечават от челната десетка.

Хаас съсредоточи усилията си върху една голяма актуализация, която бе използвана за първи път в Унгария. За съжаление подобренията така и не донесоха нужния напредък на американския отбор. В крайна сметка Хаас завърши на осмо място при конструкторите с актив от 37 точки. Зад американците бяха единствено Алфа Таури и Уилямс.

Техническият директор на Хаас Симоне Реста заяви, че отборът сега отборът ще използва различен подход в сравнение с предишните няколко сезона.

„По отношение на подобренията смятам, че това вероятно е един от най-модерните аргументи в F1. Затова няма да развалям изненадата за никого“, сподели Реста.

„Със сигурност ще имаме по-силна програма за подобрения в сравнение с миналата година. Все още работим по нея тъй като сме в самото начало на годината.“

„Току-що определихме какъв ще бъде автомобила за старта на сезон 2023. Отборът работи по него неуморно. Имаме си собствен план за развитие, но още е много рано да се каже какво точно ще направим и кога.“

Хаас трябва да има малко повече финансова свобода тази година. Американският екип се придвижи с две позиции напред при конструкторите в сравнение с резултата си през 2021 г. придвижването до осмо място в шампионата на конструкторите. В края на миналата година отборът на Джийн Хаас обяви новия си титулярен спонсор MoneyGram.

Във връзка с това Реста заяви, че повечето финанси ще бъдат от голяма полза за развитието на VF-23.

„Завършването на осмо място в шампионата на конструкторите през 2022 г. е много положителен резултат за отбора. Разбира се, ние винаги се стремим да постигаме по-добри резултати и да завършваме на по-висока позиция. Смятам, че това беше много добра стъпка напред, която неминуемо ще даде някои допълнителни ресурси на отбора.“

„Винаги се опитваме да увеличим максимално количеството пари, които можем да инвестираме, за да продължим напред и да направим още една крачка. Това беше една от целите на този нов проект- да имаме по-силна програма за развитие през сезона“, добави техническият директор на Хаас.

Новият болид Хаас VF-23 се появи за първи път на Силвърстоун в събота. Моделът имаше някои основни визуални промени спрямо този от 2022 г.

От философска гледна точка Реста каза, че това е просто еволюция на VF-22. Италианецът каза, че е извършена много детайлна работа, за да се намерят подобрения както в аеродинамиката, така и в теглото на VF-23.

„Опитваме се да запазим няколко от компонентите на автомобила от миналия сезон. Опитваме се да подобрим аеродинамичните характеристики на автомобила, както и неговото тегло и ефективност“.“

„Направихме огромна преработка на автомобила от сезон 2022. Някои от компонентите не изглеждат коренно различни. Вероятно това е по-скоро еволюция на VF-22. Въпреки всичко има пълна преработка, включваща много, много различни компоненти“, завърши Симоне Реста.