Макс Верстапен изкара труден първи ден от уикенда в Бахрейн. Пилотът на Ред Бул финишира седми и изоставаше сериозно от челото. Верстапен призна, че е „бил твърде бавен във всяка една обиколка“ и не е оптимист за квалификацията и състезанието. Юки Цунода продължаваше да се бори с RB21 и финишира в дъното на колоната.
Верстапен пристигна в Бахрейн с доза оптимизъм след успеха в Япония. Нидерландецът се надяваше той да запише силен резултат и да продължи битката с Макларън. Той също така призова Ред Бул да продължи да работи здраво и да подобри представянето и баланса на RB21.
Верстапен не участва в първата свободна тренировка на пистата в Сахир. 27-годишният пилот отстъпи мястото си на Аюму Иваса. Във втората сесия Верстапен се бореше със своя автомобил и изоставаше сериозно от челото. В крайна сметка той финишира едва седми и остана дори зад Исак Хаджар от Рейсинг Булс
Коментирайки сесията, действащият световен шампион призна, че колата е била „просто трудна“ в тези горещи условия, при които сцеплението беше недостатъчно.
„Отне ми една-две обиколки да вляза в ритъм. Въпреки това разликата беше доста голяма, така че не съм напълно доволен“, призна Верстапен. „[Просто] се борех много със сцеплението и с усещането като цяло. Балансът не беше много лош, но просто не е идеален. Имаме доста работа за вършене и в дългосрочен план.
„Твърде бавни сме във всяка една обиколка. Честно казано не ми беше много забавно и в дългосрочен план. Накрая направих и няколко опита за дрифт“, добави нидерландецът.
Попитан за мнението си относно разликата с Макларън, 27-годишният пилот отговори така: „Да, тя е голяма. Ние подходихме малко по-различно в петък, така че мисля, че разликата е много голяма“, заключи Макс Верстапен.
Съотборникът на Верстапен Юки Цунода даде осмо време в първата сесия на пистата в Бахрейн. Това обаче не беше много реалистично, имайки предвид условията и липсата на редица титулярни пилоти. Във втората сесия японецът продължи да се бори със своя автомобил и финишира едва 18-ти.
„Предполагам, че това беше малко обучение“, коментира Цунода. „Това бе малко по-различна конфигурация на автомобилите, за да се види как изглеждат резултатите. Има и малко проблеми, но също така сесията като цяло беше доста объркана.“
„Не успях да събера всичко заедно. Също така имаше много неразбирателство между нашата част на гаража например при комуникацията по радиото. Мисля, че това е част от процеса на учене, защото това е [петата] сесия от момента, в който се качих в този болид. Но да, очевидно това не беше най-добрата сесия.“
По отношение на усещанията си за квалификацията и самата Гран при на Бахрейн Цунода обясни: „Надявам се да е по-добре.“
„Сигурен съм, че ще променим много неща. За момента изглежда, [че] се борим. В същото време знам, че ще постигнем много повече ако вършим по-добра оперативна работа и всичко останало. Все още се чувствам оптимист, но засега ще е трудно да преминем през Q3″, заключи съотборникът на Верстапен.
As sunlight turns to floodlight, FP2 comes to a close 🌃
Saturday action 🆙 next! #F1 || #BahrainGP 🇧🇭 pic.twitter.com/coi1l44p6x
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 11, 2025