Хаас иска бързо да забрави случилото се в Мелбърн. Американският отбор вече гледа изцяло към Гран при на Китай, която ще се проведе на уикенда. Според Аяо Комацу, този уикенд трябва да бъде по-добър за неговия отбор и се надява да има възможност за точки. Пилотите на Хаас също изразиха оптимизъм, че ще запишат по-силни резултати в първия спринтов уикенд за 2025 г.
Хаас изживя изключително труден уикенд в Мелбърн. Американският отбор отпадна още в първия сегмент от квалификацията и зае последните две места на стартовата решетка. Оливър Беърман дори не успя да запише време, но получи разрешение да започне надпреварата, макар и от бокса.
Състезанието в Албърт парк беше изключително трудно за Хаас. Отборът нямаше темпо както на мокро, така и на изсъхващо трасе. Макар че запази и двата си болида, екипът зае последните две места в класирането и не спечели нито една точка. Затова Хаас заема последното при конструкторите след първия кръг за 2025 г.
Този уикенд Хаас се насочва към Китай с надеждата да запише точки и бързо да забрави случилото се в Мелбърн. Уикендът на пистата в Шанхай включва и спринтова надпревара, което е допълнителна възможност за спечелване на още точки.
„След трудния уикенд се отправяме директно към Китай за първия спринт за сезона. Шанхай е много по-различна писта от Мелбърн- има много нискоскоростни завои и дълга права. Трябва да приложим всичко, което научихме в първия кръг, за да изкараме приличен уикенд тук. Естебан изкара солиден уикенд в Австралия, така че очакваме да надградим от това. Аз също така очаквам с нетърпение да видя истинския Оли в Шанхай след необичайно объркания уикенд в Мелбърн“, каза шефът на Хаас Аяо Комацу.
Този Беърман ще кара за първи път на пистата в Китай. Британецът се надява да научи трасето възможно най-добре в единствената свободна тренировка, след което да запише силен резултат в квалификациите и спринта.
„Много съм развълнуван да отида в Китай. Миналата година отидох там като резервен пилот и съм очарован от града и пистата, която е много уникална. Очаквам с нетърпение първия спринт. Определено ще бъде предизвикателство, тъй като не съм карал на пистата преди. Това обаче е предизвикателство, което съм готов да приема“, коментира Беърман.
„Това е невероятно голям град и е топ на световната класация. Затова е невероятно да видиш количеството култура и фантастична архитектура заедно с всичко останало в Шанхай. Феновете се отнесоха чудесно с мен миналата година, така че нямам търпение да бъда зад волана тази година“, добави пилотът на Хаас.
Другият пилот на Хаас Естебан Окон има общо три участия в Китай. Миналата година той финишира 11-ти и се размина на косъм със зоната на точките. Сега целта на французина е продължи да напредва и да постигна по-добри резултати
„Шанхай е много интересна писта. Има много техничен макет и е чудесно, че се връща в календара, след като няколко години я нямаше (с изключение на 2024-та). Има много неща, които трябва да се оправят и много разлики в сравнение с всяка друга писта в календара“, каза Окон.
„Завой №1 е изключително дълъг с висока скорост на влизане, така че наистина трябва да се довериш на автомобила. Това прави уикенда доста сложен, особено като се има предвид, че това е първият спринт за годината. Трябва да направим всичко само в сесия, особено толкова рано през годината. Ще бъде интересно. Спринтовете са интензивни, но на мен повече ми харесва да се състезавам. Определено е добре да имам два шанса да се състезавам и да спечеля точки“, добави пилотът на Хаас.
Picking out some of our favorite shots from down under
#HaasF1 #F1 #AusGP pic.twitter.com/QshfhhsWnJ
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 17, 2025