Пилотът на BMW Заубер, Ник Хайдфелд, смята, че в началото на 2009 година може да има доста катастрофи, докато пилотите свикнат с големината на новите крила.
Германецът, който заедно с Роберт Кубица и тест пилота Кристиан Клийн кара с аеродинамиката за 2009 година по време на тестовете в Барселона и Херес, смята, че пилотите може да отпадат от състезанията при удар в по-широкото предно крило.
„Мисля, че това ще се случва по-често, особено в началото на сезона, когато трябва да свикнеш” – каза Хайдфелд. „Седейки в колата, не можете да видите предното крило. Да, знаете, че е там, но от предишните години ще сте си изградили навици и на старта или в много напрегнати ситуации може да ви се наложи да действате инстинктивно. Точно тогава може да има много ударени предни крила.”
Хайдфелд признава, че в първия път, в който е опитал новото предно крило, си е помислил, че предното крило може да се деформира дори само от ползването по пистата.
„Когато видях колата за пръв път, бях убеден, че предното крило може да падне още в първата обиколка” – казва той. „Но това не бе така и нямаше никакви проблеми.”
Според него обаче е малко рано да се прави преценка колко ефективна ще бъде новата аеродинамика.