Начало Избрани Хакинен: Не мисля, че Макс ще завърши кариерата си в Ред Бул

Хакинен: Не мисля, че Макс ще завърши кариерата си в Ред Бул

1547
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Виктор Алекян

Mика Хакинен не вярва, че Макс Верстапен ще завърши кариерата си в Ред Бул. Според бившия световен шампион, нидерландецът рано или късно ще иска да пробва късмета си другаде.

Верстапен дебютира в F1 на едва 17-годишна възраст в началото на сезон 2015 като прескача няколко поддържащи серии на световния шампионат. Нидерландецът се е състезава единствено за екипи от семейството на Ред Бул. Първата си година прекарва изцяло в Торо Росо. После той и Квят разменят своите места по желание на д-р Хелмут Марко.

Верстапен печели първата си надпревара за Ред Бул на пистата Каталуния. До края на 2016 г. той записва още няколко подиума. С напредване на сезоните Верстапен-младши постепенно се утвърди като лидер на екипа от Милтън Кийнс. Първият връх в кариерата му бе спорното спечелване на миналогодишния шампионат. Тази година той защити короната си още в домашната надпревара за Хонда на пистата Сузука. Успехът на 25-годишния състезател отново дойде изненадващо заради прибързаното решение на стюардите да накажат Шарл Льоклер от Ферари.

По-рано тази година Верстапен подписа нов договор с Ред Бул, който е с по-високо възнаграждение и продължителност до 2028 г. Въпреки сериозното обвързване с Милтън Кийнс, двукратният световен шампион може да реши да отвори нова глава в кариерата си след няколко години.

Според Хакинен, Верстапен може да премине в друг отбор след изтичане на настоящото му споразумение, а защо не и малко по-рано.

„Чудесно е да видим, че Макс е толкова отдаден и подписва дългосрочни договори. Това показва, че той има огромно доверие на Ред Бул“, каза Хакинен.

„Но такъв ход винаги крие рискове, особено когато ключови хора напуснат. Също така в един момент представянето на автомобила може не отговаря на очакванията. Точно тогава пилотът започва да мисли дали не е време да смени отбора.“

„Не мисля, че Макс ще завърши кариерата си в Ред Бул. Това е моето мнение“, продължи Хакинен. „Исторически погледнато, пилотите са сменяли отборите си, въпреки че са печелили няколко шампионата. Това се случва по различни причини, независимо дали става въпрос за пари или просто за желание да отидат някъде другаде.“

Не е изключено Верстапен да се „насити на Ред Бул“ и да премине в друг отбор. В този случай Ферари и Мерцедес изглеждат вероятните дестинации към него. И двата производителя разполагат с необходимата инфраструктура и ресурси, за да примамят пилот като Верстапен.

За никого не тайна, че нидерландецът е бил близо до преминаване в академията на Мерцедес. Преди няколко години Йос Верстапен заяви, че е водил разговори с Тото Волф. В крайна сметка австриецът не е обещал директно влизане във Формула 1, което е позволило Верстапен-младши да подпише с Ред Бул.

„Говорихме с Верстапен, но след това Герхард Бергер привлече вниманието на Лауда и Мерцедес. Помня, че Ники веднага се качи на количката и се срещна с Волф. След това ние му предложихме директна офертна по време на състезателния уикенд в Шпилберг и му казахме, че трябва да вземе решението много бързо“, сподели съветникът на Ред Бул д-р Хелмут Марко.

Верстапен направи първото си участие с болид от F1 в злощастния уикенд в Япония през 2014 г. Няколко месеца по-късно той бе на стартовата решетка в Мелбърн. Малко повече от година по-късно, Верстапен замени Данил Квят в Милтън Кийнс.

„Квят беше по-бърз от Рикиардо в първата си година в Ред Бул“, заяви кристиан Хорнер.

„Още в първия ден от предсезонните тестове за 2016-та той си внуши, че има проблем със спирачките. Първоначално Данил намали скоростта си, а след това имаше инциденти. Изведнъж почувствахме огромна несигурност. Затова трябваше бързо да реагираме. Както се казва, останалото вече е история, която всички знаят“, допълни шефът на Ред Бул.