Състезателният директор на ФИА Чарли Уайтинг заяви, че предпазният ореол – halo, не е попречил на Нико Хюлкенберг да излезе от кокпита след страховитата си катастрофа в Гран при на Абу Даби.
Германецът се удари с Ромен Грожан в битка за позиция в първата обиколка, след което се преобърна и спря на обратно в предпазната стена.
За да излезе Нико, колата му трябваше първо да бъде изправена и се появиха предположения, че в този момент ореолът е попречил на пилота на Рено да се измъкне по-рано от болида. Уайтинг обаче отхвърли тази теза, като подчерта, че всъщност благодарение на halo за пилота е имало повече пространство.
„Пределно ясно е, че halo беше направено да помага при подобен тип инциденти, каза Чарли. – То дава повече пространство на пилота, когато колата е обърната. При катастрофа като тази радиото от колата автоматично не насочва към рейс контрола и ние веднага имаме информация какво се случва с него.
Когато пилотите кажат, че са добре, ние информираме докторите и маршалите, които са на мястото на инцидента. След това те знаят, че имат време да изправят колата и да му позволят да излезе от нея. Всичко беше извършено много внимателно като процедура и нямаше от какво да се притесняваме.“