Предсезонните тестове на отборите от Формула 1 приключиха и всички възможни данни вече се анализират в централите на екипите, докато оборудването за Гран при на Бахрейн се подготвя. Един от най-важните компоненти за успех през 2010 г. ще е начинът на управление и поведението на гумите, предоставяни на тимовете в световния шампионат от Бриджстоун. На пистата Каталуния японската компания даде избор на отборите от всичките 4 типа сухи смеси. Благоприятното време позволи те да бъдат изпробвани нормално преди заминаването за Манама, където на разположение ще са софт и медиум. Преди това директорът на спортния департамент на Бриджстоун Хироде Хамашима сподели впечатленията си от тренировките и постигнатите в тях резултати.
– Какви са заключенията на Бриджстоун от предсезонните тестове?
– Основната промяна е въвеждането на по-тесни предни гуми, като те работиха добре, даваха хубаво прилепяне на автомобилите. Отборите постигнаха чудесен прогрес въпреки ограничените (заради времето – б.р.) тренировки през февруари. Целта ни да подобрим загряването на всички сухи смеси е постигната и гумите работят добре с новите, по-тежки автомобили.
– Колко важно бе да не вали на пробите в Барселона?
– След толкова дъжд на Херес бе прекрасно, че в Барселона метеорологичните условия бяха добри. Във Валенсия в началото на февруари също бе сухо, но тогава събраната информация бе по-малко заради участието на само седем отбора. Ако Валенсия бе останал единственият тест на сухо, щеше да има много работа в Бахрейн. И в Барселона, разбира се, времето не бе перфектно. През първия ден трасето бе доста мръсно, така че едва от втория имаше нужното количество гума по асфалта. В третия пък преваля, което не ни бе от помощ, но като цяло последните проби бяха много полезни.
– Как се представят гумите?
– Всичките четири типа сухи смеси бяха тествани в Барселона. Като се имат предвид температурите в този период от годината там, то представянето бе според очакванията ни. Работата за четирите дни на Каталуния даде истинска оценка на инженерите ни по развитието в Япония. Суперсофт типът е малко прекалено мек точно за тази писта, но бяха постигнати добри резултати и с него. Най-използвани бяха софт – видяхме някои наистина дълги серии точно с тези гуми, когато отборите работеха по стратегически варианти спрямо последните правила. Медиум и хард смесите също бяха с добри времена.
– Какви са основните отправни точки при решаване на стратегиите през 2010 г.?
– Заради липсата на зареждане с гориво по време на надпреварите спиранията в бокса ще трябва да се позиционират изключително точно във времето. Може да се правят по-дълги серии, така че конструкциите и смесите бяха модифицирани в съответствие с тези изисквания. За участващите в последния квалификационен сегмент ще съществува, разбира се, допълнителното затруднение, че ще трябва да стартират с гумите от събота следобед. Интересно ще е да видим как това ще се отрази на практика в надпреварите.