Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамашима: Работата ми за Ферари е голяма отговорност

Хамашима: Работата ми за Ферари е голяма отговорност

40
0
Ферари,Хирохиде Хамашима

Ферари имаха сериозни проблеми с гумите на сънародниците си Пирели в големи части от сезона. Особено с твърдата смес, която така и не успяха да вкарат в работна температура. За да се избегне подобен сценарии и през тази година в Маранело не спират с изпитанията. Освен това бе привлечем и Хирохиде Хамашима, бившият технически директор на Бриджстоун, който трябва да насочва работата на Скудерията в тази област през настоящия сезон.

В рамките на първите предсезонни тестове на Херес де ла Фронтера за първи път Хамашима бе на пистата в актуалната си позиция. Освен приспособяването на F2012 към новите гуми на Пирели, японецът трябва да помогне на италианците да превъзмогнат една своя отдавнашна слабост – да бъде намерен разумен компромис представянето на гумите в квалификацията и състезанието.

Именно заради това Хамашима бе обявен за новия шеф на отдела занимаващ се с гумите във Ферари.

„Аз съм свръзката между Ферари и Пирели“, описва работата си Хамашима пред Аутоспорт. Така за японеца се очертава работа от една нова переспектива. „Гледната точка от страната на човека, който се грижи за колата и взаимоотношението й с гумите е новост за мен. Радвам се, че ми предстои едно ново предизвикателство.“

От друга страна решението да напусне Бриджстоун и да се присъедини към Ферари не е било лесно за Хамашима.

„Можех спокойно да работя и до пенсия в Бриджстоун. Би било лъжа, ако ви кажа, че не съм се поколебал при получаването на предложението от Ферари. Сега обаче съм благодарен за шанса, който получих от тях.“

След първия неуспешен опит на тим шефът на Ферари, Стефано Доменикали, да привлече Хамашима през 2010 г., през есента на 2011 г. предложението на Скудерията вече е прието.

„Крайното решение дойде след Гран при на Япония“, откровен е 59-годишният японец. „Вярвах, че ще приключа кариерата си в Бриджстоун. Имаше сериозна борба между сърцето и главата ми.“

В крайна сметка възможността да работи за отбор, с историята и ореола на Ферари, взима връх. Най-голямата разлика е, че в Бриджстоун е разполагал с всички данни за гумите, докато сега в случая с Пирели не е така, защото италианците смениха смесите, които използваха през миналата година.

„Аз не познавам философията на Пирели и нямам данни от миналото, с които да боравя. Със сигурност работата ми няма да е лесна, но се радвам на новото предизвикателство.“