Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамашина: Стратегията с гумите ще е особено трудна

Хамашина: Стратегията с гумите ще е особено трудна

48
0

Със супер меките гуми на Бриджстоун Дженсън Бътън (Браун Гран при) спечели днес първата позиция на стартовата решетка за Гран при на Австралия. Японската компания даде на екипите избор между типовете си супер софт и медиум. И днес обаче, както и в петъчните свободни тренировки, се оказа трудно да се намери идеалният компромис за работа с гумите въпреки подобрените условия на пистата Албърт парк.

Изминалите два дни бяха много трудни за отборите и пилотите, свикващи с новите си автомобили и нашите нови гуми на нелекото трасе Албърт парк. Наблюдавахме множество различни характеристики в износването на гумите, дори при едни и същи коли, което е показателно за многобройните изпробвани настройки – обясни директорът на отдел моторспорт развитие на Бриджстоун Хирохиде Хамашина. – Издръжливостта в по-дълга дистанция на супер софт (много мекия) тип бе подобрена днес, но той бе използван основно с малко гориво [в болидите], така че по принцип очаквахме по-добро представяне. Смесите медиум (средни по твърдост) изглеждат като силни състезателни гуми.

Хамашина призна също така, че Бриджстоун са се постарали да отправят предизвикателство към екипите с избора си на типовете смеси за Австралия:

Стратегията по отношение на гумите ще е особено трудна. Чухме пилоти да казват, че супер софт гумите са прекалено меки за тук, а медиум – прекалено твърди, както и че това се дължи на конструкцията им. Във връзка с желанието на ФИА да се увеличат възможностите за изпреварвания обаче, ние не сме докарали оптималните гуми от гледна точка на представяне. Вместо това типовете са такива, че да накарат екипите и състезателите да помислят сериозно преди да ги използват. Кога да се използва медиум и кога супер софт в надпреварата обаче не е единственият проблем, по който да се разсъждава, тъй като настройките на автомобилите утре трябва да са такива, че болидите да работят добре и с двата типа. На инженерите и пилотите предстои много работа, но спектакълът за публиката [на пистата] и зрителите би трябвало да е страхотен – завърши Хамашина.