Пети и седми завършиха в Гран при на Италия пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Джордж Ръсел. Обобщението на екипа бе, че не са имали достатъчно темпо, което да им позволи едновременно да пазят гумите и да останат близо до съперниците си.
„Нямахме достатъчно скорост, за да се борим за повече. Макларън-ите и Ферари-тата в частност бяха много силни“, коментира Хамилтън
„Успях да вървя с темпото на [Карлос] Сайнц, но не бях в състояние да удължа стинта си и да направя стратегия с един пит като него. Ако бях стартирал пред него, може би щях да мога да го удържа. Като цяло обаче днес ни липсваше по-добър баланс, за да се борим за нещо повече“, каза още Хамилтън.
„Жалко е, че не спечелихме нещо повече в уикенд, през който изглеждахме толкова силни. По време на тренировките и квалификацията вървяхме добре, но днес не беше така. Разликите в колоната са страшно малки и идващите надпревари ще са страхотни. Ще продължим да работим упорито. Надявам се на по-силно състезание в Баку“, допълни Хамилтън.
Ръсел бе трети на стартовата решетка и след изгасването на светофарите атакува пилотите на Макларън. Това обаче завърши с излитане за него от пистата и счупено предно крило
„Днес беше разочароващ ден. Като цяло нямахме скорост да се борим за подиум. Моето състезание обаче пропадна в първия завой. Крайно разочароващо е, когато се случи нещо подобно след всички усилия на отбора. Потеглих добре, но се оказах в мръсния въздух зад [Оскар] Пиастри. Блокирах колелата при опит да го избегна и си строших предното крило. Това оказа влияние върху първия ми стинт. После загубихме и време при спирането в бокса, за да сменим носа“, каза Ръсел.
„Темпото ни не бе така силно, както преди лятната пауза – и тук, и на Зандвоорт. Целият отбор ще се събере, за да разберем защо стана така. Други отбори изглежда са направили крачка напред. Затова ние трябва надлежно да се потрудим, за да се върнем в битката“, допълни Ръсел.
Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин също отбеляза, че Мерцедес изглежда е изгубил известна скорост след ваканцията
„Люис беше пети след първата обиколка и на тази позиция завърши. Опитахме стратегия с два пита срещу Сайнц, тъй като изглеждаше малко вероятно да успеем да го изпреварим на пистата. За съжаление не можахме да догоним Ферари-то накрая. Джордж междувременно трябваше да направи дълъг ранен пит заради счупеното предно крило. Евентуално можехме да спечелим една позиция спрямо [Макс] Верстапен ако бе карал с един пит. Но в крайна сметките щетите от първия тур струваха скъпо“, обясни оперативният директор на Мерцедес.
View this post on Instagram