Люис Хамилтън бе седми, а Джордж Ръсел – 15-ти в петъчните тренировки на пистата в Маями. Седемкратният световен шампион отбеляза, че усещането му зад волана е все едно кара миналогодишния автомобил на Мерцедес без подскачането.
„Същото като всеки уикенд. На секунда назад сме. Мястото е страхотно, атмосферата е чудесна, прекрасно е да сме тук. Просто не сме особено бързи. Борим се на пистата, изпробваме много различни неща. В първата тренировка ситуацията изглеждаше доста добре, но реалното темпо се демонстрира във втората. Понякога е трудно за приемане. Ние обаче ще продължим да работим. Ще се прегрупираме и ще опитаме да видим дали не можем да намерим някакви промени за реглажите, да вкараме колата в добър работен прозорец“, сподели Люис.
„Като изключим липсата на миналогодишното силно подскачане, цялостното усещане е като че ли карам същата кола като тази от 2022-ра. И е трудно“, коментира Хамилтън
„Разликата с Мелбърн е като разликата между деня и нощта. Там колата бе далеч по-добра за управление. И в Баку усещането бе по-хубаво. Не знам каква е причината – жегата или баланса, който бяхме избрали. Ще остана оптимист и ще се надявам положението да се подобри по-нататък през уикенда.“
„Надявам се да стигнем Q3 и да сме някъде в средата на топ 10. Това би било страхотно постижение. Трудим се толкова упорито, колкото можем. Но просто загиваме. Трябват ни новите неща, това е сигурно. Затова сега свеждаме глава за още един състезателен уикенд с надежда другия път, когато излезем на писта, да сме тръгнали по различен път“, каза още Хамилтън.
Съотборникът му Ръсел изрази същото мнение.
„Чувството в колата не се различаваше особено от това в Маями през миналата година. През 2022-ра бяхме най-бързи в петък, а в събота отпаднахме в Q2. Този сезон автомобилът се променяше и по време на самите сесии. Първата тренировка бе малко хаотична. В крайна сметка я завършихме начело. Във втората се чувствах чудесно с медиум, но нищо не работеше като хората, когато сложих софт“, сподели Ръсел.
„Мисля, че преди състезанието ще има някои неизвестни. Пистата е преасфалтирана, но усещането все още не е като за различно трасе. Освен това не можеш да си позволиш да мръднеш дори от траекторията, защото директно губиш сцепление.“
„По отношение на съботата, то ако всичко се получи добре, няма причина да не сме пред Ферари и Астън Мартин. Последните състезания показаха колко малка е разликата между трите отбора. Може да ни се получи, ако използваме максимума на всичко. Знаем, че разполагаме с допълнителен потенциал, но ни е необходим напредък“, каза още по-младият английски пилот на Мерцедес.
W14 in Miami. 🖤🤩 pic.twitter.com/5HcM7cR0fQ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 6, 2023