Начало Избрани Хамилтън има пълно доверие на ФИА по въпроса с безопасността на Спа

Хамилтън има пълно доверие на ФИА по въпроса с безопасността на Спа

755
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън има пълно доверие на ФИА по въпроса с безопасността на Спа. Пилотът на Мерцедес е категоричен, че ръководният орган ще се справи със своята задача по време на уикенда за Гран при на Белгия, който трябва да се проведе при трудни метеорологични условия. Освен Хамилтън, мнението си изказаха още Даниел Рикиардо и Гуаню Жу.

Този уикенд F1 се завръща в Белгия. Разбира се, темата за безопасността на пистата „Спа“ веднага излезе на дневен ред. Причината за това е свързана с фаталния инцидент на Дилано Ван’т Хоф. 18-годишният състезател загина след инцидент на белгийското трасе в началото на месеца. Ван’т Хоф бе ударен от друг автомобил на правата „Кемъл“, тъй като видимостта бе прекалено ниска заради мокрия асфалт

Трагичният инцидент на нидерландеца неминуемо върна спомените за катастрофата, която отне живота на Антоан Юбер през 2019 г. Това бе и причината пистата „Спа“ да претърпи някои промени в участъка „Червената вода-Радийон“.

Ръководството на Спа реши да не променя оформлението на трасето. Вместо това бяха добавени зони за сигурност и повече предпазни ограждения в опасния участък с изкачване. Така трябва да се подобри безопасността и да се намали вероятността автомобил да се удари в бариерите и да се озове в средата на пистата.

Тази година F1 реши да премести състезанието на Спа с един месец по-рано. Целта бе намаляване на вероятността за валежи и повторение на случилото се през 2021 г. Въпреки това, прогнозата за времето предвещава дъжд в трите дни от рейс уикенда. Това бе причината редица пилоти, сред които и Хамилтън, да изразят опасенията си относно безопасността на пистата „Спа.“

„Това не е нещо, което можеш да допуснеш в съзнанието си. Но самият аз вярвам в това, което ФИА прави“, коментира Хамилтън.

„Не мисля, че щяхме да сме тук, ако те не смятаха, че ще бъдем в безопасност. Вярвам в тях, тъй като през последните няколко десетилетия те свършиха невероятна работа. Също така вярвам, че ще вземат правилните решения и занапред“, добави седемкратният световен шампион.

Някои колеги на Хамилтън също изказаха мнението си относно безопасността на Спа. Макс Верстапен например е категоричен, че пистата не е толкова опасна. Двукратният световен шампион дори заяви, че улични трасета като Монако и Джеда са далеч по-опасни от Спа. Шарл Льоклер от Ферари също изрази загриженост относно безопасното преминаване през участъка „Червената вода-Радийон.“

Междувременно Даниел Рикиардо се съгласи мнението на Хамилтън. Състезателят на Алфа Таури подчерта,  F1 не може да си позволи да мисли за потенциална трагедия, независимо от метеорологичните условия.

„Истината е, че като пилот не можеш да мислиш за това. Ние сме напълно наясно с тази тема. Въпреки това не се качваме в колата, мислейки си за подобно неща“, каза Рикиардо.

„Това е един от онези спортове, в които не можеш да бъдеш с единия крак вътре, а с другия – вън. В някои отношения шофирането на автомобил в границите на допустимото е по-лесно, по-безопасно или по-подходящо, отколкото ако сте малко по-предпазливи. Не мисля, че това се променя. Реалността е, че тези автомобили са трудни за управление на мокро. Сложно е и заради температурите и загряването на гумите. Честно казано в някои случаи ни е по-трудно на суха писта, отколкото ако е наводнена“, добави пилотът на Алфа Таури.

Гуаню Жу от Алфа Ромео също коментира темата за безопасността на Спа. Китаецът поиска промяна, която да забави скоростта в завоите „Червената вода-Радийон.“

„Спа е хубава писта. Но от друга страна смятам, че е подходящият момент да се направят някои промени, които да направят „Червената вода“ по-бавна“, каза Жу.

Пилотът на Алфа Ромео коментира и състезанието на Спа през 1994 г. Тогава ФИА решава да сложи шикан в изкачването към правата „Кемъл“, който намали скоростта. Причината за тази промяна бе свързана с фаталните инциденти на Роланд Ратценбергер и Аертон Сена, както и редица други тежки катастрофи

„Това всъщност беше доста добро. Беше хубаво да видя това видео. Тази промяна забавяше скоростта и дори сваляше няколко предавки. Има разлика между това колко лесно е да се следваш и дали имаш шанс за DRS във втората половина на правата, когато се случват изпреварвания. Това намалява риска, който хората поемат, когато пристигнат там“, добави Жу.