Люис Хамилтън остана четвърти в първите свободни тренировки на пистата Лосаил, докато съотборникът му Валтери Ботас бе най-бърз в сесиите в Катар. Английският пилот на Мерцедес заяви, че още не знае защо бе толкова по-бавен.
„Дори не знам колко голяма е разликата. Но изоставам, определено не съм близо. Като каране всичко е наред. Завоите са високоскоростни, така че определено е физически натоварващо. Но пистата е доста хубава. Нямах сериозни проблеми. Имаше няколко малки повреди от качването по бордюрите, но нищо сериозно надявам се.“
„Малко съм прекалено бавен. Трябва да разберем защо. Окуражаващо е, че успяхме да направим доста обиколки. Събрахме много данни, с които да работим“, сподели Хамилтън
Седемкратният световен шампион бе попитан след тренировките каква е реакцията му относно отхвърлената от ФИА молба на Мерцедес за преразглеждане на ситуацията между него и Макс Верстапен в Бразилия.
„Не мисля нищо по въпроса, защото не съм бил част от всичко това“, каза Хамилтън.
More of this tomorrow please. ⚡️🤩 #QatarGP pic.twitter.com/GXHaleCeQ1
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 19, 2021
Ботас от своя страна коментира, че настройките му са били доста добри от самото начало
„Балансът бе какъвто трябва, така че направих съвсем малки промени за втората тренировка. Окуражаващо е да започнем уикенда на нова писта така. Отборът свърши наистина прекрасна работа с предварителната подготовка. Не сме далеч от оптималния вариант. Винаги има по какво да работим. Не може и да откриеш всичко в рамките на две сесии. Ще продължим да се трудим. Трудно е да се правят заключения от днешните тренировки, но чувството е добро и обещаващо за останалата част от уикенда“, каза финландецът.
The fastest man on Friday in Qatar. 💙👊 VB’s first impressions on the 🔥 Losail circuit! pic.twitter.com/TGJ5C1cqxk
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 19, 2021
Директорът операции на пистата Андрю Шовлин посочи, че денят като цяло е преминал добре за Мерцедес.
„Колата изглежда пасва на трасето. Решихме двете коли да са с различни настройки в началото, тъй като не бяхме сигурни как ще потръгнат нещата. Сега разполагаме с добра посока за следване. Пистата бързо еволюира и сцеплението се подобрява с всяка сесия“, допълни той.