Начало Formula 1 News Хамилтън на първа позиция в Монако

Хамилтън на първа позиция в Монако

3188
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън, снимка: Спас Генев

От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Монако

Люис Хамилтън спечели първата позиция за утрешната Гран при на Монако. Той изпревари с 86 хилядни своя съотборник в Мерцедес Валтери Ботас, който бе по-бърз при първите обиколки в последния сегмент на квалификацията. Но в края Ботас попадна в трафик, не загря добре гумите си и се отказа от финалния тур. Ботас сам каза, че е останал неизползван потенциал.

Трети остана Макс Верстапен с Ред Бул, който изпревари ударилия мантинелите на два пъти Себастиан Фетел с Ферари. Другият пилот на Скудерията – Шарл Льоклер, пък остана едва 16-и. Тимът реши да не го пуска на пистата в самия край на Q1, а времето му не се оказа достатъчно добро, за да продължи.

Зад пилотите на първите две редици места заеха – Гасли, Магнусен, Рикиардо, Квят, Сайнц и Албон.

Напрежението във Ферари очевидно бе твърде голямо, защото Фетел трябваше да сменя гуми заради първото облизване на стените, а Шарл пропусна да се качи на кантара на ФИА и трябваше да бъде избутан от механиците.

Квалификацията започна при почти 44 градуса температура на асфалта и готова кола в бокса за Фетел след удара му сутринта в тренировката. Той благодари по радиото на механиците, излизайки на трасето. Льоклер пък се размина само с предупреждение, че бе твърде бърз при виртуалната кола за сигурност заради инцидента на Себ.

Без никакво изключение всички започнаха директно с меките гуми. Измъкването в трафика имаше ключово значение в първия сегмент, както и избягването на блокиране на друг пилот. Джовинаци бе разследван именно за това, а всички правеха серии от поне 5-6 обиколки. Младият Льоклер пропусна спиране в бокса на ФИА за претегляне след първата си серия и се наложи механиците да го избутат на ръка.

На свои ред Фетел, след като натисна и записа рекорден първи сектор, закачи мантинелите между S-овете на басейна. Трябваше бързо да мине през бокса за смяна, защото вече бе 17-и и отпадаше. Оставаше само 1 минута и 30 сек от този сегмент! А той трябваше да направи мега подготвителна и бърза обиколки, за да се измъкне. Това и стори, като записа най-доброто време, пред Хамилтън и Ботас, които се направиха по 12 и 11 обиколки с един чифт гуми и бяха спокойни.

Междувременно във Ферари решиха, че времето на Льоклер е достатъчно добро! Това не се оказа вярно и той остана 16-ти, отпадайки още след първия сегмент. Заедно с него извън борбата бяха пилотите на Уилямс и тези на Рейсинг Пойнт.

Шокът беше пълен, защото пистата се подобри за минути. Така в началото на втората част пилотите на Мерцедес първи напуснаха пита, за да имат максимално време за подготовка на гумите, с които ще се стартират утре.

Ако е сухо, разбира се, защото прогнозите са за дъжд. Ботас веднага оглави класирането с време 1:10.7 мин, с над 0.4 сел по-добро от първите обиколки на Хамилтън. А както и в Q1, Макс Верстапен бе близо и дори изпревари Люис за момент, преди пилотите на Мерцедес да заемат първите две позиции след по 2 бързи обиколки.

5 минути преди края на Q2 почти всички минаха през боксовете за нови гуми. С отлична обиколка Макс Верстапен оглави класирането и се прибра, а пилотите на Мерцедес не подобриха резултатите си. Те бяха достатъчно добри за второ и трето място и битка в Q3. Фетел остана четвърти пред Магнусен, Квят и Албон, Гасли, Рикиардо и Сайнц. Грожан се оплака цветущо от трафика и остана 13-и, а комисарите започнаха да разследват Гасли за блокиране на сънародника му.

Битката във финалната част започна с размяна на позициите в Мерцедес. Този път Ботас мина пред Люис и записа нов рекорд на пистата в първия си тур – 1:10.252 сек. Така той оглави класирането, а Макс записа второ време с рекорден трети сектор. Люис попадна в трафик зад Торо Росо. Все пак Хамилтън бе още по-бърз в тази зона и на свой ред стана втори след първите опити, на 0.231 сек от финландеца.

В последните решителни обиколки Фетел излезе пръв от фаворитите с последния комплект чисто нови гуми софт и отново облиза стената след Табак, като така остана четвърти.

Междувременно с рискована, остра обиколка накрая Люис все пак подобри времето на Валтери с 86 хилядни и му взе пола, докато Ботас се отказа от последния си тур. Той вероятно очакваше, че турът му от преди това няма да бъде подобрен. Гасли и Магнусен останаха пети и шести, пред Рикиардо, Квят, Сайнц и Албон.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter