Люис Хамилтън (Мерцедес) оглави класирането през първата половина на първия ден от тестовете на пистата Каталуния. Днес на трасето до Барселона стартира последната серия изпитания от предсезонната подготовка на отборите от Формула 1 и опасенията за времето до момента се сбъднаха.
Дъжд и температури от едва 8 градуса на въздуха и на асфалта посрещнаха екипите от Гран при на Каталуния. Валежите спираха за малко от време на време, но настилката не можеше да изсъхне достатъчно, тъй като скоро започваха пак. До края на деня се очаква да продължи да вали, на моменти дори много силно. Максималната температура пък едва ли ще надвиши 10 градуса.
При това положение някои екипи промениха програмите си. От Уилямс например съобщиха, че след като не са в състояние да правят каквито и да са аероизпитания, свалят куп сензори от автомобила.
За Макларън и Ферари също не е никак приятно, че не могат да работят по предварително начертания план.
– Този тест е особено важен за нас. Трябва да натрупаме достатъчно километри. Миналия път имахме някои нови компоненти и загубихме време, докато ги изпробвахме, а така и не ги разбрахме напълно – обясни Дженсън Бътън преди тренировките.
Днес на Каталуния зад волана на МР4-28 е Серхио Перес, който записа малко над 20 тура.
В Скудерията имат доста нови неща за своя F138. Тимът тества различни варианти на изпускателната си система досега и с някои от тях имаше прегряване на елементи в задната част на колата.
При толкова дъжд пък основните теми в падока се отклониха за малко от автомобилите. От една страна се обсъждаше фактът, че Адриан Сутил е бил одобрен за второто място във Форс Индия (информацията се появи в доста различни източници), но все още не е потвърден официално. Връщане на германеца в отбора вероятно означава, че екипът е постигнал споразумение да остане с двигатели Мерцедес догодина.
В същото време по програма днес в автомобила на Маруся трябваше да е Луис Разиа. Вместо това на трасето отново бе Макс Чилтън и това засили слуховете за проблеми между бразилеца и екипа (дължащи се на забавени плащания). Вече дори се споменава, че Разиа може изобщо да не кара за отбора през сезона. Твърди се, че Жул Бианки може изведнъж да се окаже пилот на Маруся, които си търсят нови агрегати – привличането на французина би им осигурило по-добра цена за моторите на Ферари.
Тренировката бе прекъсвана само два пъти до обяд. Ромейн Грожан (Лотус) излетя в началото, а половин час преди карирания флаг Естебан Гутиерес завъртя Заубер-а си.
1. | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:41,614 | – | 43 об. |
2. | Фелипе Маса | Ферари | 1:41,848 | +0,234 | 40 |
3. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:42,155 | +0,541 | 38 |
4. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:43,649 | +2,035 | 44 |
5. | Пол ди Реста | Форс Индия | 1:44,444 | +2,830 | 33 |
6. | Естебан Гутиерес | Заубер | 1:45,020 | +3,406 | 47 |
7. | Ромейн Грожан | Лотус | 1:45,147 | +3,533 | 29 |
8. | Валтери Ботас | Уилямс | 1:45,457 | +3,843 | 44 |
9. | Шарл Пик | Катерам | 1:47,521 | +5,907 | 31 |
10. | Серхио Перес | Макларън | 1:48,562 | +6,948 | 23 |
11. | Макс Чилтън | Маруся | 1:50,253 | +8,639 | 34 |