Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело след петъчния ден в Австралия

Хамилтън начело след петъчния ден в Австралия

40
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън постигна най-добро време във втората свободна тренировка в Австралия. Пилотът на Мерцедес постигна време от 1:29.625 мин, като изпревари своя съотборник Нико Розберг с 0,1 сек. Трети се нареди Фернандо Алонсо с Ферари, а четвъртото място бе за световния шампион Себастиян Фетел с болид на Ред Бул.

Времето в следобедната сесия продължи да е доста приятно. Температурата на въздуха бе около 25 градуса, тази на асфалта – с около 10 градуса по-висока.

Втората свободна тренировка на пистата Албърт парк потвърди впечатленията от първата, а именно, че първият уикенд от сезона ще бъде изключително труден за всички отбори. Още преди началото на сесията от екипа на Катерам заявиха, че въпреки усилията на отбора и Рено Камуи Кобаяши няма да успее да кара днес заради проблемите му с горивната и задвижващата системи. Това е свързано най-вече с това, че механиците трябваше да свалят двигателя, а тази операция понастоящем изисква изключително много време.

Съотборникът на Кобаяши в екипа на Катерам Маркус Ериксон също имаше известни проблеми. От питуола на няколко пъти трябваше да му казват да държи двигателя на по-висока предавка, защото иначе хидравличното налягане пада. Само след една обиколка обаче и той трябваше да приключи работата си за деня.

Проблемите на другите състезатели в началото на сесията не бяха свързани с техниката. Първо новобранецът в екипа на Макларън Кевин Магнусен сбърка на 11 завой, а впоследствие и Фетел допусна вижданата често сутринта грешка на първи завой с леко минаване през тревата.

Кими Райконен имаше проблем с техниката при излизането си от бокса, което наложи да бъде върнат с бутане от механиците. Оказа се, че трудностите му са свързани с невъзможността да превключи на скорост. Хибридната система в Лотус Е22 пък създаде главоболия на Пастор Малдонадо.

Изпробването на меките гуми пък започна около половин час след началото на втората част, което се видя ясно и от подобрените времена. Розберг бе първият пилот, слязъл под границата от 1:30 мин. постигайки 1:29.782 мин. Още при първия опит с този тип гуми на неговия съотборник Люис Хамилтън обаче това постижение бе подобрено.

След изпробването на максималните възможности на меките гуми, голяма част от пилотите се върнаха към медиум сместа с поглед към подготовката за състезанието. Темпото на пилотите на Мерцедес, Ферари, Уилямс и дори Ред Бул изглеждаше доста близко, въпреки трудностите да се прецени кой с какво количество гориво се движи по пистата.

Впечатление правеше превъзходството на задвижваните от Мерцедес отбори на правите, където максималната им скорост бе значително по-сериозна от тази на останалите.

По отношение на надеждността не малка част от пилотите бяха прехвърлили границата от 30 обиколки във втората част. Впечатление правеха състезателите на Ред Бул, за които трудностите от Херес и Бахрейн изглеждаха забравени.

Проблемите обаче с новата система brake-by-wire (повече за нея може да прочетете в новия брой на списание ClubS1) обаче продължаваха и това можеше да се види от завъртанията при спиране на Ромен Грожан на шести завой и на Нико Хюлкенберг на осми.

Очакванията за превалявания в съботния ден ще направят работата на пилотите още по-тежка, като в квалификацията това може да доведе до сериозни изненади.