Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън начело след първата свободна тренировка

Хамилтън начело след първата свободна тренировка

74
0
Индия,Люис Хамилтън

Люис Хамилтън постигна най-добро време в първата свободна тренировка в петъчния ден. Той бе и единственият пилот, постигнал време под 1:27 мин. за обиколка – 1:26.836 мин. Зад него пък се наредиха пилотите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Марк Уебър. На четвърта позиция завърши съотборника на Хамилтън в Макларън, Дженсън Бътън, който при последната си бърза обиколка в края на сесията бе възпрепятстван от жълти знамена и болид на HRT.

На пето и шесто място се наредиха пилотите на Мерцедес, Михаел Шумахер и Нико Розберг, а седми остана Фелипе Маса от екипа на Ферари. Десетката се допълни от Сутил (Форс Индия), Себастиен Буеми (Торо Росо) и Камуи Кобаяши със Заубер.

От Пирели заложиха на консервативен избор на гуми именно поради факта, че почти нищо не бе известно за трасето, така че екипите разполагахa с хард и софт. За разлика от традиционния подход този път по-меката смес е основна, а твърдата – опционална.

Още в първата тренировка днес тимовете можаха да тренират повече със софт, въпреки че това са най-добре познатите гуми на всички, тъй като са използвани в абсолютно всеки един от стартовете от началото на сезона. Пирели предоставиха и допълнителен комплект от същия тип през първия ден изпитания, за да се събере възможно най-много информация за малко над 5-километровото трасе, намиращо се на петдесетина километра от Делхи.

Трасето бе използвано за първи път тази седмица и многото прах и мръсотия по него в началото на пробите не учуди никого. Очаква се сериозна еволюция на настилката през уикенда.

Излизанията започнаха бързо в сравнение с предишните уикенди, защото всички бързаха да съберат информация за състоянието на трасето. Фернандо Алонсо получи повреда в двигателя на своето Ферари още след само четири направени обиколки и изпусна голямата част от подготовката в тази сесия.

Пилотите на Макларън, както и Михаел Шумахер бяха доста бързи в началото, защото бързо заложиха на софт гумите. За разлика от тях състезателите на Ред Бул направиха по една доста дълга серия от обиколки с твърдите гуми и изоставаха като времена от тримата на върха.

Това обаче скоро се промени, защото във втората си дълга серия Фетел и Уебър излязоха с меките гуми и в края на тази серия бяха изключително бързи, оставяйки съперниците си зад себе си. Фетел постигна време от 1:27.416 мин., а австралийският му съотборник бе с едва 0,012 сек по-бавен от него.

Но докато пилотите на Макларън прекараха доста време преди последните излизания на пистата в бокса за корекции, то колите на Ред Бул преминаха за малко, като промените по тях бяха минимални. Трасето в Индия по принцип изисква сериозен компромис в настройките, защото в четирите бавни завоя, както и в останалите 12 на пистата се изисква се сериозно притискане, докато на трите дълги прави е необходимо колкото се може по-малко съпротивление. От Ред Бул явно бяха добре запознати с трасето и по-точно явно симулациите преди тренировките се покриха като данни с със събраните на трасето. Затова за финала на сесията болидите на „биковете“ излязоха с минимални промени.

В крайна сметка времето си подобри само Хамилтън, който до този момент се движеше трети и с това излезе начело. Жълтите знамена на пистата не позволиха на голямата част от пилотите да подобрят времената си.

Интересното бе, че от екипа на Ферари бяха заложили на новото предно крило с два елемента, което вероятно ще се използва през 2012 г. и което бе тествано от Алонсо в Корея. Фелипе Маса, останал единствения пилот на „червените“ след повредата на испанеца имаше силни вибрации на крилото.

Загиналият пилот от MotoGP, Марко Симончели, бе почетен от Бътън, като на каската на шампиона за 2009 г. бе номерът и логото на мотоциклетиста. Сънародникът на Симончели, Ярно Трули, пък кара с каска, копираща изцяло дизайна на загиналия пилот. Хамилтън пък бе с каска, на която ясно личеше лика на Боб Марли. Англичанинът е фен на музикалната легенда и изпълни обещанието към семейството на Марли, да почете певеца в един от оставащите кръгове до края на шампионата.