Люис Хамилтън записа най-добро време в първата свободна тренировка на пистата в Монреал. Пилотът на Макларън изпревари Себастиян Фетел от екипа на Ред Бул, Нико Розберг с Мерцедес и Фернандо Алонсо с Ферари.
Сесията бе изключително интересна, както заради изпробваните от екипите нови решения, така и заради очаквания дъжд, който накара пилотите да направят доста обиколки.
Още след първото си излизане Хамилтън поведе. Очакваше се Макларън за първи път да използват двоен DRS по подобие на Мерцедес.
В екипа на Ред Бул пък проведоха широкообхватни аеродинамични изследвания. От лявата страна на двата болида бяха разположени множество сензори, като при Уебър те бяха пред кутиите за радиаторите, а при Фетел зад ауспусите. При германецът освен това можеше да се види и аеро боя на лявата страна на задното крило. Така в екипа вероятно се опитваха да сглобят комплексна картина на потока въздух при новата конфигурация на пода.
Освен това Ред Бул изпробваха подобно решение на спирачните апарати на предната ос, както при Макларън (за които ви разказваме в последния 150 брой на списание ClubS1), които помагат за по-бързото загряване на гумите.
Фелипе Маса изпробва новата конфигурация на изпускателната система на Ферари, докато Фернандо Алонсо продължаваше да кара със старата.
В Уилямс единствено Малдонадо караше с новото извито крило на екипа, което трябва да минимизира изоставането на отбора по отношение на използването на DRS, като благодарение на него се намалява челното съпротивление при същотонивото на притискане
Хейки Ковалайнен направи зрелищна катастрофа в средата на първата свободна тренировка, след като направи грешка на осми завой и болидът му се удари доста здраво в стената. Хейки стъпи на бурдюра със задното си дясно колело и загуби контрол над колата си. Заради това сесията бе прекратена за около 15 минути.
Преди подновяването Хамилтън бе повел след дълга серия от 12 обиколки, а Себастиян Фетел бе плътно зад него, следвани от Шумахер, Розберг и Уебър. Маса пък бе шести.
Двайсет минути преди края Розберг обаче успя да излезе начело с меките гуми, но веднага Хамилтън отново успя да се върне начело. Неговият съотборник Дженсън Бътън пък имаше проблеми с колата и направи само дванадесет обиколки, след което колата му бе почти напълно разглобена, за да се установи причината. Оказа се проблем със съединителя.
Очакванията за дъжд пък повлияха на подготовката на екипите, като за разлика от друг път около половин час преди края на сесията Ромен Грожан сложи на своя Лотус супер меки гуми още в първия час и половина. В последните минути на сесията примера му последваха и пилотите на Мерцедес и Ред Бул, след като това бяха направили вече състезателите на по-малките отбори.
В края Фетел със супер меките гуми единствено успя да излезе на втора позиция, докато времената на неговия съотборник Уебър бяха по-скоро разочароващи.