Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз до обяд в събота – трети ден от последната серия тестове на отборите от Формула 1. Англичанинът даде времето си с немаркирани гуми, за които моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри заяви, че са софт. Разликата с другите била единствено, че са произведени в завода на компанията в Румъния, докато тези за F1 по принцип идват от фабриката в Измит (Турция).
Най-голямото предимство за отборите обаче е, че времето се оправи и днес на пистата Каталуния е слънчево след два дъждовни дни. Максималната температура на въздуха трябва да достигне 14 градуса, а тази на асфалта – да прескочи 20.
Втори в класирането от първата половина на съботата се нареди Адриан Сутил, който свиква с VJM06, след като официално бе обявен за титуляр на Форс Индия за сезон 2013 г. Германецът бе на секунда зад Хамилтън и само на 0,046 сек пред Фелипе Маса (Ферари). Бразилският пилот продължи работата с новата изпускателна система и новото предно крило за F138. Съотборникът му Фернандо Алонсо вече сподели, че тази година базата за работа е значително по-добра, отколкото през 2012 г.
– Миналата зима бе много трудна, буквално се бяхме загубили. Сега разполагаме с автомобил, който работи така, както очакваме. Нямахме проблеми и при съпоставката на данни (от аеротунела и резултатите на писта – б.р.) – допълни испанецът.
Като по-добра основа за надграждане определи настоящата си кола и Себастиан Фетел. Той сподели, че в Ред Бул са доволни от баланса, RB9 е с добро поведение, но не е ясно дали това ще е достатъчно. Екипът има ново предно крило днес, което се тества от Марк Уебър.
Доста новости има и в новия Уилямс FW35. Отборът дори отложи малко началото на тренировката си, докато пристигнат всички компоненти от фабриката. Автомобилът е с ревизирани кутии за радиаторите и изпускателна система, подобна на тази на Ред Бул.
В Лотус пък се наложи бърза смяна на плановете, след като се оказа, че Кими Райконен не може да кара днес. Финландецът не е добре – предполага се, че е с хранително отравяне. В негово отсъствие зад волана седна третият пилот на екипа Давиде Валсеки. Ромейн Грожан пък се бе прибрал в Париж, за да изкара няколко дни със семейството си, но сутринта хвана полет за Барселона и следобед вероятно ще кара Е21. Французинът заяви по-рано тази седмица, че му е нужно да покара на сухо и явно ще има такава възможност.
Тренировката бе прекъсвана два пъти до обяд – заради спиране на трасето на Гийдо ван дер Гарде (Катерам) и Валсеки.
1. | Люис Хамилтън | Мерцедес | 1:20.558 | – | 56 об. |
2. | Адриан Сутил | Форс Индия | 1:21.627 | +1.069 | 41 |
3. | Фелипе Маса | Ферари | 1:21.673 | +1.115 | 63 |
4. | Пастор Малдонадо | Уилямс | 1:22.305 | +1.747 | 34 |
5. | Естебан Гутиерес | Заубер | 1:22.553 | +1.995 | 47 |
6. | Серхио Перес | Макларън | 1:22.694 | +2.136 | 50 |
7. | Марк Уебър | Ред Бул | 1:23.116 | +2.558 | 36 |
8. | Жан-Ерик Верн | Торо Росо | 1:23.223 | +2.665 | 41 |
9. | Давиде Валсеки | Лотус | 1:23.448 | +2.890 | 16 |
10. | Жул Бианки | Маруся | 1:24.307 | +3.749 | 37 |
11. | Гийдо ван дер Гарде | Катерам | 1:24.520 | +3.962 | 54 |