Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз след края на петъчните тренировки в Бразилия

Хамилтън най-бърз след края на петъчните тренировки в Бразилия

40
0
Бразилия,Люис Хамилтън,Макларън

Люис Хамилтън от екипа на Макларън остана начело и след края на втория час и половина от петъчния тренировъчен ден в Бразилия. На пистата Интерлагос англичанинът изпревари с приблизително 0,3 сек Себастиян Фетел. Германецът и неговият съотбориник в екипа на Ред Бул,Марк Уебър, заеха втора и трета позиция, а непосредствено след тях се наредиха Фелипе Маса и Фернандо Алонсо от отбора на Ферари. Шеста и седма позиция бе отредена за болидите на Мерцедес, като Михаел Шумахер изпревари Нико Розберг, а осми остана вторият Макларън на Дженсън Бътън. Десетката бе допълнена от Ромен Грожан с Лотус и Пол ди Реста с Форс Индия.

Пилотите започнаха подготовката си във втората сесия бе всякакво забавяне. Температурите се бяха повишили значително спрямо първата част, като тази на въздуха достигна 33 градуса, а тази на асфалта се доближаваше до 50. Това означаваше повече неприятности за гумите, които така или иначе се натоварваха сериозно, особено при спирането за намиращата се на края на старт финалната права комбинация от завои, носеща името Сена S. Там заради сериозните центробежни сили, влияещи върху болидите предната лява гума на голяма част от болидите блокираше и това означаваше петно, водещо до вибрации в следващите обиколки.

Себастиян Фетел поведе в началото, следван на хилядни от секундата от Дженсън Бътън. Това положение остана непроменено близо 40 минути. Тогава обаче Фернандо Алонсо показа признаци на значително подобряване в представянето на колата си и успя да изпревари своя съперник за титлата макар и с по-малко от 0,1 сек. Колата му обаче показваше значителна нервност в задната част при влизането в завои с наклон.

Малко по-късно излезлият сред първите с гуми медуим Ромен Грожан постигна първо време, слизайки под границата от 1:15 мин. Позициите започнаха да се променят значително след поставянето на по-меката смес. Първо Нико Розберг застана начело, но малко по-късно бе изпреварен от Фелипе Маса. Бразилецът на свой ред бе изместен от Люис Хамилтън, който изглеждаше пределно мотивиран, да се раздели с победа с екипа на Макларън. И докато Уебър успя да излезе на втора позиция, то Фетел имаше проблем след дълга серия от обиколки с твърдите гуми с нивото на течността в охладителната система.

Тези проблеми обаче се оказаха буря в чаша вода и скоро германецът излезе за опит с по-меките гуми. Още при първата си обиколка той се доближи на около 0,3 сек от водача, измествайки съотборника си Уебър от второто място.

В Макларън изпитваха различни конфигурации на шасито, като болида на Бътън бе със значително по-малко аеро притискане. Това му даваш най-добра максимална скорост в сравнение с останалите пилоти. Каращият с повече притискане Хамилтън обаче продължаваше да дава по-добри времена. Подобен подход за последен път бе използван в Белгия, където обаче Бътън бе човекът, показал своето превъзходство пред останалите.

От Мерцедес бяха деактивирали своя двоен DRS и това явно им носеше предимство, след като и двамата пилоти бяха в топ 10.

В края на тренировката пилотите по традиция обърнаха повече внимание на подготовката си за състезанието. И тук обаче пролича превъзходството на Люис Хамилтън, чийто времена в дълга серия от обиколки с по-меките гуми бяха значително по-добри от движещите се с приблизително близко темпо Себастиян Фетел и Фернандо Алонсо. Тези впечатления разбира се бяха доста повърхности при положение, че никой не знаеше с какво количество гориво се движат съперниците му.

Основният проблем оставаше високата температура на асфалта, която спомагаше за бързото износване на гумите и тяхното прегряване. Кими Райконен бе сред пилотите, които често се оплакваха от липса на сцепление в следствие на прегряване.