Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън най-бърз в първата тренировка на Сузука

Хамилтън най-бърз в първата тренировка на Сузука

30
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън с Мерцедес записа най-добро време в първата свободна тренировка на пистата Сузука в Япония. Англичанинът изпревари своя съотборник Нико Розберг, а трети и четвърти останаха пилотите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Марк Уебър. На пета и шеста позиция се наредиха двата болида на Ферари, като Маса успя да победи Алонсо. Пилотите на Лотус пък заеха седма и осма позиция, като Грожан бе по-бърз от Райконен. Тази отборна подредба можеше да бъде продължена от Макларън, но минути преди края на сесията Даниел Рикиардо с Торо Росо изхвръли Дженсън Бътън извън топ 10, докато Перес остана девети.

Първата свободна тренировка на пистата Сузука започна при чудесно време, като температурата на въздуха бе 28 градуса, а тази на асфалта 36 градуса. Последната се покачи до 40 в течение на сесията, в която се видяха доста интересни събития.

Първото от тях бе завръщането на Хейки Ковалайнен в екипа на Катерам. Финландецът взе участие в първата свободна тренировка, докато Шарл Пик трябваше да почива принудително.

Шасито на Марк Уебър пък бе сменено и на практика той бе с нов автомобил в Япония след сериозния пожар на Йонгам преди пет дни.

Пилотите направиха обичайните инсталационни обиколки в началото, след които започна нормалното изчакване за подобряване на условията. Пастор Малдонадо от екипа на Уилямс и Жул Бианки с Маруся бяха първите пилоти, които започнаха същинската работа около 20 минути след началото на сесията. Бианки бе и първият, който имаше сериозни проблеми през тази година след като се заби в стената на излизането от завоя Дегнер преди минаването под моста в 30-ата минута. Това означаваше край за първата тренировка за французина, след като предната лява страна на окачването бе пострадала сериозно.

Уебър поведе след първите 40 минути от сесията, а неговият съотборник Себастиян Фетел остана едва на 0,009 сек зад австралиеца след първия си опит с твърдите гуми. Скоро обаче пилотите на Ред Бул трябваше да отстъпят върха на колегите си от Мерцедес. Първо Розберг поведе и в последствие подобри още резултата си, увеличавайки преднината си пред пилотите на отбора световен шампион, а в последствие Хамилтън направи две много бързи обиколки в края на първия час от сесията и 25 минути преди нейния финал даде най-доброто време, което остана неподобрено до края – 1:34.157 мин.

Розберг остана втори на 0,330 сек зад съотборника си, а изоставането на Фетел и Уебър, които в крайна сметка се класираха трети и четвърти надвишаваше 0,6 сек. Фелипе Маса и Фернандо Алонсо пък показаха добра скорост за Ферари, нареждайки се пети и шести, но на близо секунда от водача.

След тези опити пилотите започнаха работа по подготовката за състезанието с много гориво, като отново пилотите на Ред Бул и Мерцедес показаха добри времена в дълги серии от обиколки, докато Ферари и Лотус (Грожан и Райконен бяха седми и осми) леко изоставаха от тях.

Гийдо ван дер Гарде повтори грешката на Бианки от началото на сесията и приключи своето участие излитайки на завоя Дегнер 20 минути пред края. Малдонадо пък имаше проблеми на Спуун. Финалът на тези инциденти бе даден от Макс Чилтън, който завъртя болида на Маруся, малко преди финала.