Люис Хамилтън (Макларън) спечели хаотичната Гран при на Белгия на пистата Спа-Франкоршамп, оставяйки зад себе си Марк Уебър (Ред Бул) и Роберт Кубица (Рено).
Надпреварата започна на суха писта при 16 градуса температура на въздуха и 20 на пистата.
Уебър се забави на старта и изостана доста назад в колоната. Поведе Хамилтън пред Кубица и Дженсън Бътън. Следваха Себастиан Фетел, Фелипе Маса, Адриан Сутил. По средата на обиколката обаче заваля и няколко коли излетяха от трасето.
Рубенс Барикело удари Фернандо Алонсо и отпадна още в началото на своята Гран при №300, а испанецът влезе в бокса и сложи интермедеии. Стюардите съобщиха малко по-късно, че инцидентът ще се разследва след финала. Още няколко състезатели пък минаха през пита за поправки или нови гуми. Междувременно в началото на втория тур излезе автомобил за сигурност, който остана на трасето една обиколка. След рестарта водеха Хамилтън и Бътън, Фетел изпревари Кубица за третата позиция и следваха Уебър, Маса, Сутил, Нико Хюлкенберг, Витантонио Лиуци. Пилотите, които сложиха интермедии – сред тях и Алонсо – пък се върнаха в бокса за сухи.
Хамилтън започна да дава най-добри времена за обиколка най-отпред и дръпна почти 3 секунди пред съотборника си за тур и половина. Фетел и Кубица успяваха на този етап да поддържат темпото на Дженсън. Ситуацията постепенно се успокои, като предвижданията за дъжд се меняха бързо. Никой не бе 100% сигурен кога ще завали.
В 11-ата обиколка Виталий Петров атакува и изпревари Нико Розберг. Михаел Шумахер реши да се възползва от това, че съотборникът му в Мерцедес стъпи извън трасето и атакува, при което удари другия Мерцедес и потроши части от предното му крило.
В 15-ия тур Хамилтън бе на почти 9 секунди пред Бътън. Фетел упорито опитваше да доближи Дженсън в този етап от надпреварата. Драмата се върна броени завои след това, когато германецът изпусна контрола върху колата си и буквално изнесе световния шампион за 2009 г. от пистата. Себастиан успя да се добере до бокса и да смени носа на своя RB6, но случилото се бе разследвано от стюардите. Те го санкционираха с преминаване през питлейна, което пилотът изпълни в 21-ата обиколка.
Планираните спирания в бокса започнаха точно в средата на дистанцията – в 22-ия тур, като пръв от водещите състезатели в пита бе Сутил. Последваха го Уебър, Кубица и Маса. Последен Хамилтън смени гуми в 25-ата обиколка, като той се върна пак пръв на трасето пред Кубица, Уебър, Маса и неспиралия в бокса Шумахер. Седемкратният световен шампион обаче скоро загуби петото място от Адриан Сутил.
В 26-ия тур се случи поредният инцидент с Фетел. Този път той се удари с Лиуци, докато изпреварваше италианеца и по пистата се разлетяха части от Форс Индия-та. Германецът спука задна лява гума и трябваше за трети път да се прибира при механиците си, което отново го върна в дъното на колоната.
Хамилтън бе на над 11 секунди пред Кубица в 30-ия тур, а редът след това бе Уебър, Маса и Сутил. Следваха двамата пилоти на Мерцедес и Камуи Кобаяши (Заубер), които все още не бяха спирали в пита.
В 34-ата обиколка отново започна да вали. Тимо Глок сложи гуми за екстремно мокра писта, макар асфалтът да бе по-скоро влажен, но Върджин поеха риска заради усилването на дъжда. Всички вече бяха в пита в следващия тур, а Хамилтън излетя в чакъла на Риваж, пързаляйки се със сухите си гуми. Кубица, Уебър и Маса спряха едновременно с англичанина (обиколка по-късно от останалите състезатели), като австралиецът успя да изпревари полския си съперник след грешка на Роберт, който не можа да спре на точното място в бокса. Още три обиколки по-късно Фетел отново бе при екипа си вече за екстремно мокри гуми.
Алонсо междувременно се завъртя, блъсна се в мантинелата на влизане в Малмеди и състезанието за него приключи.
На Спа за втори път излезе кола за сигурност, а стюардите обявиха, че разследват още един инцидент – между Фернандо и Фетел при излизането им от боксовете малко по-рано. Сейфти карът бързо се прибра и битката в последните няколко тура бе на изцяло мокра писта. Единственият по-сериозен инцидент обаче бе излитане на Ярно Трули от трасето, който за щастие се размина без последствия.