Проектът на Андрети за отбор, който да участва във Формула 1, получи одобрението на ФИА. Сега предстои последната фаза от процеса преди да има окончателно потвърждение или да бъде отхвърлен – преговори с Либърти Медия за търговските права. В навечерието на Гран при на Катар въпросът дали би било добре Андрети да влезе в Гран при бе задаван многократно на пилотите. От тях само Люис Хамилтън изрази безрезервна подкрепа. Повечето му колеги изпитват и изразиха съмнения.
„Според мен е страхотно. Винаги съм чувствал, че на грида няма достатъчно коли. Определено има хора, които няма да са доволни от факта, че подкрепям това (влизането на нов тим в спорта – б.р.), аз все пак мисля, че би било страхотно“, заяви Хамилтън
„Това е шанс за повече работни места, още два налични кокпита и възможност за жена състезател. Отварят се още възможности и според мен ще е по-вълнуващо и за самите надпревари“, каза още Хамилтън.
Макс Верстапен посочи, че говори от гледната точка на пилот, но разбирал позицията на отборите.
„Всичко, видяно досега плюс партньорите които те имат, самото им име сочи, че са професионален отбор. Би било хубаво (да влязат), защото ще има повече възможности за пилоти. Същевременно разбирам гледната точка на екипите, които не искат нов тим. Това е сложна ситуация. В крайна сметка ФИА, отборите и ФОМ имат повече информация колко сериозно е всичко, колко добре е подготвено. Затова решението няма да е лесно“, каза пилотът на Ред Бул.
Джордж Ръсел и Фернандо Алонсо също не звучаха напълно убедени за разлика от Хамилтън в позитивите от евентуално присъединяване на Андрети
„Формула 1 е върхът (в автомобилния спорт) и искаме да гледаме качествени надпревари. Не съм за или против, но ако се добавя допълнителен тим, то той трябва да е наистина добър. Такъв екип, който да донесе нещо в спорта. Искаме да има конкуренция. В един идеален свят всичките 10 отбора биха се борили един с друг. Сигурен съм, че F1 ще достигне до най-доброто заключение. Но качеството трябва да има превес спрямо количеството“, заяви Ръсел.
Алонсо каза, че ФИА и ФОМ, отборите отговарят за решенията.
„Не знам какво точно да кажа. Каквото и да е финалното решение, ще е добро. Харесвам Майкъл и организацията му, но разбирам и други неща. Ще подкрепя Астън Мартин, каквато и да е позицията на тима“, допълни испанският пилот.
Настоящите отбори във Формула 1 масово изразиха позиция през последните две години на нежелание гридът да се разширява с още екипи. Това продължава дори след като проектът на Андрети получи одобрението на ФИА. Лорънс Строл от Астън Мартин настоя Гран при да запази настоящия формат с 10 тима.
„Бизнесът върви страхотно. F1 никога не е била в по-добро състояние, а според мен ако не е счупено, няма нужда да се поправя“, заяви Строл
„Силно вярвам, че всичко работи наистина добре с десетте тима в момента и вярвам, че така трябва да си остане. Никога не е имало повече фенове или зрители. Продължавам да виждам сериозен ръст, особено в Съединените щати, където е най-големият пазар в света. Имаме вече три старта там. Виждам огромни възможности за допълнително разрастване“, допълни основният акционер в Астън Мартин.
Собственикът на Родин Карс, които подадоха заявка за участие в F1, но не получиха одобрение от ФИА, Дейвид Дикър пък е убеден, че Андрети ще влезе в Гран при
„Няма абсолютно никакъв шанс Андрети да не влезе. Бих заложил кажи-речи цялото си състояние на това. Просто не мога да си представя, че Формула 1 ще го върне. Какви негативи биха могли да открият? Повече отбори винаги означават, че ще е по-интересно. Ще съм наистина изумен, ако Андрети не влезе“, коментира Дикър.
Според последната непотвърдена информация анализите на ФОМ няма да приключат до края на настоящата година. Според неназован източник цялата ситуация може да стигне до борба за надмощие между ФИА и Либърти Медия, която през ФОМ управлява търговските права на Формула 1. Не се изключва възможността за съд, което би навредило на спота като цяло.
From humble beginnings, to the global stage.
We are Andretti. pic.twitter.com/H8Z7znokqw
— Andretti Global (@AndrettiGlobal) September 5, 2023