Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес успя да изпревари пилотите на Ред Бул, Марк Уебър и Себастиян Фетел, в първата свободна тренировка в Сингапур. На градското трасе в азиатския мегаполис на четвърта позиция остана съотборника на Хамилтън, Нико Розберг, а зад него се наредиха пилотите на Лотус, Кими Райконен и Ромен Грожан. Едва седми остана Фернандо Алонсо с Ферари, а десетката се допълни от Серхио Перес (Макларън), Жан-Ерик Верн (Торо Росо) и Естебан Гутиерес (Заубер). Интересното бе, че разликите между първите четирима бяха доста сериозни.
Първата свободна тренировка в Сингапур започна при отлични климатични условия, с температура на въздуха от 31 градуса, докато асфалта бе загрят до 33 градуса. За разлика от повече трасета в календара обаче тук температурата падаше с напредването на сесията заради настъпващата тъмнина.
Както обикновено пилотите не бързаха със започването на работата си и след направените изпитания на системите с по една инсталационна обиколка, повечето се прибраха за дълго в гаражите си. Същинската работа започна около половин час след началото на сесията, като в центъра на вниманието бе намирането на оптимални настройки и оценяването конфигурациите за градското трасе, изискващо съвсем различен баланс спрямо предишните две.
След първите серии от обиколки с медиум сместа се очерта битка между пилотите на Ред Бул и Мерцедес, зад тях пък се наредиха Кими Райконен и Фернандо Алонсо. След добрите представяния в Белгия и Италия изглеждаше, че на трасето изискващо много по-сериозно аеро притискане Ферари изпитва известни трудности.
Въпреки че се намираше на втора позиция зад Люис Хамилтън, Марк Уебър пък явно изпитваше трудности да овладее предната ос, което доведе по работа на механиците по предното му окачване. Тези промени обаче не доведоха до подобряване на времето му, което бе с почти 0,4 сек по-бавно от това на водача Хамилтън.
В серия от дълги обиколки отново изглеждаше, че борбата ще е между Ред Бул и Мерцедес, следвани от Лотус, докато Ферари явно изоставаха.