Люис Хамилтън изпробва новия Макларън МР4-27 за първи път на пистата Херес миналата седмица и след това изрази удовлетворение от поведението на автомобила.
Англичанинът официално сподели, че първоначалните му впечатления са положителни, както и че болидът е със значително подобрено сцепление в задната част. Както обикновено обаче, броени дни след това изявление се появиха слухове, че всъщност шампионът за 2008 г. съвсем не е толкова щастлив от новия Макларън.
– Когато видях предниците на всички останали коли, се зачудих дали ние вървим в правилна посока – е цитиран пилотът от немския ауто мотор унд шпорт по повод носа на болида, различаващ се определено значително от тези на останалите екипи.
Предположенията и изчисленията за скоростта на МР4-27 за момента се основават на времената от тестовете на Херес. Хамилтън бе по-бърз от съекипника си Дженсън Бътън, но не успя да прескочи Себастиан Фетел (Ред Бул). И отбори, и наблюдатели често анализират постиженията на тренировки, посочвайки задължително, че те не са представителни за темпото на отделните модели и състезатели. Всички масово заявяваха, че чакат квалификацията на Албърт парк в Мелбърн, за да са напълно наясно къде се намират като скорост в колоната в началото на сезона.
В подкрепа на теорията, че Хамилтън не е толкова доволен от МР4-27 в настоящия сезон, е цитирано още едно негово изявление: че колата е трудна за контролиране в бързите завои. Това му изказване е в доста сериозен контраст с твърдението на Фетел, че той не усеща кой знае каква разлика в поведението на RB8 в тези криви в сравнение с миналогодишния болид.
Испанският вестник Марка пък твърди, че Люис доверил на бившия си съотборник Хейки Ковалайнен колко разочарован е от новата кола.