Люис Хамилтън отбеляза след квалификацията за Гран при на Испания, че Ред Бул има „огъващо се задно крило“, с което печели „поне 0,3 сек“. Кристиан Хорнер заяви след това, че RB16B е преминал всички тестове и от ФИА нямат претенции към колата от Милтън Кийнс.
Хамилтън спечели квалификацията на пистата Каталуния (полпозишън №100 за него) пред Макс Верстапен с разлика от само 0,036 сек. В състезанието съперникът го изпревари на старта. След това англичанинът и тимът му Мерцедес надделяха благодарение на стратегията си. Още в събота обаче Люис каза пред Скай Спортс, че темпото на Ред Бул се подобрило спрямо петъчните свободни сесии заради „огъващо се“ задно крило.
„Ред Бул са наистина бързи на правите. Имат това огъващо се крило в задната част на колата, което сложиха за квалификацията и спечелиха поне 0,3 сек от него“, отбеляза Хамилтън
Впоследствие Хорнер настоя, че споменатият компонент е абсолютно легален.
„Колата се проверява изцяло, има какви ли не тестове, които трябва да премине. От ФИА са напълно удовлетворени от болида ни. Преминал е всевъзможни изпитания, а те са доста строги.“
„Изненадващо е… Това е нещо, което Тото [Волф] ми е споменавал преди. Съмнявам се, че е мнение на Люис. Вероятно идва отнякъде другаде.“
Хорнер каза също така, че според него тимът на Мерцедес не е демонстрирал реалния си потенциал по време на предсезонните тестове в Бахрейн
„От първия старт те са на ниво, особено по отношение на състезателното темпо. Така че битката ще е въпрос на развитие, и то ефективно развитие, което при това се ограничава от проекта за догодина – той е съвсем отделно предизвикателство. Сезонът е маратон от 23 старта. Трябва да сме сигурни, че сме на ниво за втората половина, когато по принцип сме по-силни“, добави той.
P2 ➕ Fastest Lap 🟣 A painful ending but more points for @Max33Verstappen 🏆 #SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/0q5rqJtL0M
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) May 9, 2021