Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън: Състезанията може да се удължават, за да не завършват зад сейфти...

Хамилтън: Състезанията може да се удължават, за да не завършват зад сейфти кар; Волф: Ако искат шоу, да променят правилата

4331
0
сейфти кар, кола за сигурност
снимка: Пирели

Ситуацията в Гран при на Италия, когато надпреварата завърши зад кола за сигурност, неминуемо предизвика спомени за финала на сезон 2021 в Абу Даби. Според Люис Хамилтън в подобни условия състезанията трябва да се удължават с няколко тура, за да не се стига до подобни финали.

„Какъв е проблемът? Всеки пилот иска да кара повече време. Аз исках да се опитам да взема още една позиция от Ферари-то пред мен. В ретроспекция може би е добре, че състезанието завърши по този начин. Благодарен съм, че стигнах дотам, стартирайки от последна редица“, коментира Хамилтън

Седемкратният световен шампион призна, че ситуацията е предизвикала спомени за Абу Даби.

„Това са правилата, така би трябвало да се случва, нали? Един-единствен път в историята не приложиха регламента, както го сториха в Италия и в този един път бе променен резултатът в шампионата. Но положението е такова, каквото е“, каза той.

„Гумите ми не се държаха твърде зле. Чувствах, че мога да ги задържа загрети. В моя „прозорец“ имаше още двама души и ако бях спрял в бокса, щях да изляза зад тях. Не исках да рискувам и затова останах на трасето. Софтът бе започнал да се поизносва, а другите спряха за нови гуми. Така че вероятно нямаше да напредна“, допълни Хамилтън.

В Абу Даби тогавашният рейс директор Майкъл Маси пусна само болидите между Хамилтън и Макс Верстапен да се върнат на позициите си в колоната и прибра сейфти кара. Тогава бе обяснено, че отборите не искали състезание да приключва зад кола за сигурност, макар такова изрично правило да липсва. В регламента е записано, че болидите между сейфти кара и лидера на надпреварата ще бъдат пуснати да изпреварят колата за сигурност, да направят обиколка и да заемат позициите си в надпреварата.

Вчера на Монца минаха три обиколки, докато рейс директорът Едуардо Фрейташ даде сигнал, разрешаващ на колите да го сторят. Регламентът обаче бе спазен, както изрично посочи и Тото Волф

„Правилата бяха следвани дума по дума, независимо дали съм травматизиран от Абу Даби или не. Ако някой е недоволен от регламента и иска да има впечатляващо шоу, две обиколки състезание и хаос, напълно съм съгласен, но тогава трябва да променим правилата. Сега няма защо да се оплакваме“, заяви шефът на Мерцедес.