Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън ще стартира от полпозишън в Гран при на Малайзия

Хамилтън ще стартира от полпозишън в Гран при на Малайзия

37
0
Люис Хамилтън

Люис Хамилтън (Мерцедес) ще стартира Гран при на Малайзия от полпозишън. Англичанинът бе най-бърз на пистата Сепанг, а второ и трето време след него записаха Себастиан Фетел (Ред Бул) и съотборникът му Нико Розберг.

Квалификацията за Гран при на Малайзия започна 50 минути след първоначално обявения си час (16:50 часа местно време). Температурата на въздуха бе 24 градуса, на пистата – 30 (при над 50 във вчерашната втора тренировка).

На изхода от питлейна се образува опашка, начело на която бяха пилотите на Мерцедес. В тима очакваха още дъжд по време на сесията и се обадиха на състезателите си, че първите бързи обиколки могат да се окажат особено важни. Маркус Ериксон предизвика малък хаос, след като не можа да потегли при светването на зеления семафор и се наложи няколко коли да го заобикалят.

Само Макларън решиха състезателите им да излязат с гуми за мокра писта, останалите предпочетоха интермедии.

След първите бързи обиколки Розберг бе най-бърз (1:57.138) сек, Хамилтън бе на 0,019 сек, а третият в подреждането – Рикиардо – час на 1,730 сек. Рейс инженерът на Грожан Аяо Комацу му се обади по радиото, че дъждът се усилва, докато Гийом Роклен съобщи на Себастиан Фетел, че има проблем, който в екипа се надяваха, че ще оправят с рестартиране на системи. Това явно се получи – германецът излезе трети, на 0,471 сек от най-бързото време.

Около 3 минути преди края на Q1 дъждът се усили. Розберг се обади, че не може да подобри постижението си и че валежът става по-сериозен. Близо минута преди карирания флаг квалификационният сегмент бе принудително спрян заради катастрофа на Ериксон. Шведът изтърва Катерам-а си на излизане от трети завой при стъпване върху бордюр, удари се в мантителата и отнесе един от знаците отстрани на трасето. Фетел пък излетя в чакъла, но върна Ред Бул-а си на трасето.

Рейс контролът потвърди, че няма да рестартира Q1 за оставащите 35 секунди. Освен Ериксон в първата част на квалификацията елиминирани бяха още Макс Чилтън, Камуи Кобаяши, Жул Бианки, Адриан Сутил и Пастор Малдонадо.

Мерцедес пак бяха в челото на колоната при изхода за началото на Q2. Сесията обаче отново бе спряна – заради удар между Фернандо Алонсо и Данил Квят. Руснакът, който бе с гуми за мокра писта, настигна пилота на Ферари (с интермедии) в девети завой. Резултатът бе повреди по предното крило на Торо Росо-то и счупено предно ляво окачване за Алонсо.

12:46 мин оставаха до края на Q2 при рестартирането. Повечето пилоти предпочетоха гуми за мокра писта, Валтери Ботас обаче сложи интермедии. Алонсо също излезе, след като механиците на Ферари поправиха бързо колата му, а рейс контролът съобщи, че инцидентът му с Квят ще бъде разследван след края на квалификацията.

Хамилтън оглави подреждането с 1:59.419, следван от Розберг (+0,988 сек) и Кевин Магнусен (+2,675). Рикиардо се приближи на 0,728 сек до английския пилот на Мерцедес. Фетел на свой ред излезе втори. Магнусен изхвърча от пистата, излитайки във въздуха при удара встрани. Хамилтън продължаваше да води, вече с 1:59.041, а Розберг си върна втората позиция (+0,404 сек). Фетел подобри своето време и пак изпревари Нико, докато Ботас направи последно усилия (вече с гуми за мокро трасе), но остана извън топ 10. Елиминирани в Q2 бяха Квят, Естебан Гутиерес, Фелипе Маса, Серхио Перес, Валтери Ботас, Ромейн Грожан. Стюардите пък обявиха, че ще разследват още един инцидент – между Рикиардо и Ботас заради блокиране от страна на финландеца. Пилотът на Ред Бул бе ядосан на съперника и извика по радиото да „разкарат проклетия Уилямс от пътя му”.

Магнусен и Верн започнаха последните 12 минути от квалификацията с интермедии, останалите бяха с гуми за мокра писта. Бътън реши също да сложи интермедии, въпреки че съотборникът му току-що бе съобщил, че според него е твърде мокро за тях. Той пое риск, залагайки на промяна в условията до края на Q3.

Райконен записа първото време – 2:01.218. Хамилтън го подобри до 1:59.431, в подреждането след него се наредиха Фетел, Алонсо, Розберг, Рикиардо. Хюлкенберг и Верн заеха седма и осма позиция, пилотите на Макларън не бяха направили бърз тур. Бътън записа време, което нареди десети, докато Магнусен излезе седми. Райконен пък поиска да смени гумите си, а Хюлкенберг изпревари датския пилот на Макларън.

При последните опити Хамилтън се обади по радиото, че не вижда нищо. Той обаче остана най-бърз, докато Розберг успя да вземе третото място. Рискът на Бътън с интермедиите не се получи, а местата от четвърто до девето заеха съответно Алонсо, Рикиардо, Райконен, Хюлкенберг, Магнусен и Верн.