Люис Хамилтън даде най-добро време в първата свободна тренировка на пистата Яс Марина в Абу Даби. Пилотът на Макларън отвя конкуренцията и само съотборникът му Дженсън Бътън успяваше до някъде да поддържа темпото му. След болидите на Макларън се наредиха съперниците за титлата, като Фетел изпревари Алонсо, но изоставаше сериозно от водача Хамилтън с повече от 0,7 сек. Пети пък се класира Марк Уебър, следван от Михаел Шумахер.
Първите тренировки на пистата Абу Даби започнаха при чудесни условия. Температурата на въздуха бе 32 градуса, докато тази на асфалта подминаваше 45 градуса.
Очаквано Ферари бяха предприели офанзива, за да настигнат намиращия се в чудесна форма в последните състезания тим на Ред Бул. Скудерията бе доставила в емирството доста нови елементи, чиято цел бе въздушния поток да бъде направен по-компактен, тъй като последните изследвания са показали, че голяма част от него излиза встрани от колата. Идеята бе тя да бъде направена по-стабилна благодарение на по-константната плътност на потока, а не чрез увеличаването на аеро притискането. За целта отново бяха изпробвани нови предно и задно крило, като предното отново бе отново четири отвора на страниците, но този път бяха с променена позиция спрямо използваните в Индия. Още в инсталационните обиколки в началото на сесията Фернандо Алонсо направи по едно излизане с двете различни предни крила, доставени в Абу Даби. Освен това той бе и с последната версия на дифузьора, целяща да даде повече стабилност в задната част.
В Ред Бул пък изпробваха нов елемент в зоната на кутиите на радиаторите, чиято цел вероятно е да се насочва повече въздух във вътрешното пространство между двете задни гуми, като по този начин се засилва потока минаващ над дифузьора.
При Макларън нещата изглежда стояха по подобен начин. Въведените през тази година обгръщащи входния отвор на кутиите на радиаторите „крилца“ при двамата пилоти бяха с различна височина, оформяйки различна големина на отвора между кутиите и елемента.
Мерцедес пък се върнаха към експериментите с двойния DRS, с надеждата той да им донесе предимство в Близкия изток. Това явно носеше успех, защото след изтичането на първия половин час, когато на пистата бяха предимно пилоти на Маруся и Испания Рейсинг, (най-вече новобранците Макс Чилтън, Кинг Хуа Ма и Валтери Ботас, който в този момент бе начело със своя Уилямс) Михаел Шумахер поведе при първото си излизане. Нико Розберг пък бе четвърти.
Скоро обаче разместванията започнаха да стават все по-чести. Фернандо Алонсо превзе върха 40 минути преди края на сесията, но скоро бе отнесен с повече от секунда от Люис Хамилтън. Добрата форма на Макларън на „зелена“ писта бе потвърдена от Бътън, който изостана само на 0,1 сек от съотборника си. Трети пък на повече от половин секунда излезе Себастиян Фетел. Хамилтън продължаваше с чудесното си темпо и подобри в следващата бърза обиколка времето си с още 0,5 сек. След като рейс инженерът му съобщи по радиото, че Бътън е вдигнал темпото, световният шампион за 2008 г. полетя отново и подобри времето си с още 0,2 сек.
Интересно в екипа на Ред Бул бе, че двамата пилоти караха с аеро боя на предното крило, но в двата различни края. Докато при Уебър тя бе в лявата част, при Фетел бе отдясно. В края на сесията и двамата сложиха ново предно крило, предвидено вероятно за спецификата на пистата в Абу Даби.
Малко преди края на сесията Алонсо влезе в бокса и сложи новото предно крило, продължавайки да кара със старото задно. Испанецът се оплака, че при предишното си излизане е имал грейнинг на предната си дясна гума, който можеше да бъде обяснен с прашното в петък трасе. Тази промяна явно даде положителен резултат след като испанецът поне успя да подобри времето си в последния си опит и да се класира четвърти зад Фетел. Начело пък бяха пилотите на Макларън, като Бътън изоставаше на 0,3 сек зад съотборника си.