Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели Гран при на Италия

Хамилтън спечели Гран при на Италия

45
0
Гран при на Италия,Монца

Люис Хамилтън с Макларън спечели чиста победа в Гран при на Италия на пистата Монца, като води почти без прекъсване и проблеми от старта до финала. Втори с отлично каране и превъзходната работа на Заубер с гумите завърши Серхио Перес, трети и четвърти останаха пилотите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса.

В типично за Монца истерично състезание от битката с повреди отпаднаха първият и втория от Спа – Дженсън Бътън и Себастиан Фетел, а в самия край с повреда спря и Марк Уебър.

По този начин с успеха си в последния старт в Европа за сезона Хамилтън зае второ място в класирането зад Алонсо, който вече има в шампионата 179 точки. Люис е със 142, а трети с пето място днес е Кими Райконен със 141!

Битката бе невероятна и започна драматично от самия старт. Хамилтън уверено поведе, но Маса се пребори с Бътън за втората позиция. След вчерашното десето място в квалификацията Алонсо взе две позиции на старта, а след това на Параболика изпревари и седмия Камуи Кобаяши.

Редът бе Хамилтън, Маса, Бътън, Шумахер, Фетел, Райконен, Алонсо. Испанецът изпревари бързо и Кими на първия шикан в началото на втория тур и се залепи зад Фетел.

Германецът пък бе видимо по-бърз от Михаел Шумахер, който се движеше пред тях и го задмина в началото на 4-ата обиколка. Алонсо на свой ред изпревари Михаел в 7-ия тур.

Атаките на Алонсо в началото бяха от ключово значение, защото във Ферари от петък работеха по къси предавки в колата му за бързина в завоите, при очакване да вземе първата позиция или поне да е на първа редица. След счупената щанга вчера всичко се обърка и той разчиташе в началото да вземе преднина с по-добре работещите си гуми от тези на съперниците.

Хамилтън се опитваше да избяга, а от бокса му обясниха, че е по-бърз от Маса в началото на обиколките си, но губи в третия сектор.

Кими Райконен пък бе поредният пилот, който се залепи зад Шумахер, но се оплака в бокса от спирачките си. Инженерите му обясниха, че всичко идва от по-пълния KERS.

Малко по-назад Уебър се пребори за десета позиция с Пол ди Реста и пред него бяха двата Заубер-а на Кобаяши и Серхио Перес. Мексиканецът стартира 11-ти и тръгна с твърдите гуми хард, които обаче наистина работеха чудесно и вече бе пред своя съотборник.

Твърде рано – около 13-ата от общо 53 обиколки – Маса и състезателният му инженер Роб Смедли започнаха да обсъждат състоянието на гумите.

Темата за стратегиите се бистри два дни, като със сигурност по-желана бе тактика с 1 стоп, както в Белгия, защото на бързата Монца спиранията носят голяма загуба на време, но Нико Розберг, който води битка в средата с Бруно Сена, спря още в 15-ия тур за смяна.

Междувременно при спиране за първия шикан ужасно се завъртя Жан-Ерик Верн (в екипа му подозираха счупено окачване). В 15-ата обиколка и Михаел мина през бокса, както очаквахме с Питър Уиндзър в пресцентъра – за Мерцедес тактика с 1 стоп бе невъзможна.

След 15-ата обиколка Алонсо настигна Фетел, а в 17-ата Перес изпревари Кими и той спря в бокса за смяна на гуми и се върна на пистата 14-ти зад Шумахер, когото веднага изпревари.

В 19-ата обиколка Бътън настигна и изпревари Маса (чийто гуми бяха във видимо по-лошо състояние) и така Дженсън отново стана втори. От бокса казаха на британеца, че остават на план А обиколка по-рано, което значеше 1 стоп.

В 20-ия тур Маса спря при механиците си и сложи твърдите гуми, както по-рано и останалите му съперници. Смедли му каза, че са загубили телеметрията му и трябва да говорят. В 21-ата обиколка Фетел и Алонсо заедно спряха в бокса и испанецът се опита да излезе пред съперника си, но на сантиметри трябваше да отстъпи.

Фетел излезе на метри зад Маса на пистата, а зад тях бе Алонсо. Тримата прелетяха покрай Даниел Рикиардо.

В 23-ата обиколка Бътън направи спирането си и излезе чисто трети зад Хамилтън и Перес, който вървеше отлично и дори поведе след стопа и на Люис.

Маса, Фетел и Алонсо трябваше да изпреварят и Сена. След като го сториха, Фернандо направи най-бързата обиколка и се залепи зад Фетел. В 26-ата обиколка Алонсо натисна на Лесмо и излезе с половината кола на тревата, едва оставайки на асфалта.

Напред Перес продължаваше да води с твърдите си гуми. На 2 сек бе Хамилтън и на още 7,6 Бътън, след това на 2,5 Маса, Фетел и Алонсо. Испанецът не се отказваше да изпревари Фетел, като бе видимо по-бърз в завоите.

Алонсо протестира пред рейсинженера си Андреа Стала. Той му каза, че всички са видели какво е станало. В 29-ата обиколка Фетел все пак отстъпи, но Ферари вече бяха протестирали пред комисарите.

В 30-ата обиколка Перес спря за смяна и напред чисто излязоха двата Макларън-а. Мексиканецът се върна на пистата осми зад Кими и Шумахер, които трябваше да направят още по едно спиране.

Стюардите официално разглеждаха ситуацията между Фетел и Алонсо и наказаха Фетел с минаване през пита!! Алонсо се оплака, че състезанието му е било унищожено.

В 33-ата обиколка испанецът вече настигна Маса и бе повече от ясно какво ще последва.

Тур по-късно Бътън спря на обратната права и сигурната двойна победа на Макларън се изпари! Повредата бе в системата за захранване с гориво. Публиката топло поздрави британеца, което се случва рядко на Монца.

Фетел мина през бокса и излезе десети зад съотборника си Марк Уебър.Той видимо ядосан по радиото, каза на Гийом Роклен: Казах ви, че не съм го избутал на тревата. Себастиан трябваше да изпревари съотборника си, а Алонсо своя.

В това време Перес летеше и изпревари Кими, който с ранния си стоп пазеше гумите. Вече бе четвърти. В 38-ата обиколка Фетел изпревари Марк и зае осмата позиция.

В 40-ата обиколка пък Алонсо изпревари Маса на първия шикан, като преди това Фелипе получи съобщение да внимава за гумите си. В последните десетина обиколки той трябваше да се пази от Перес, който направо летеше с меките си гуми. Дистанцията му и до Алонсо не бе голяма, защото той бе само на 1,3 пред бразилеца.

В 44-ата обиколка Перес изпревари Маса. След още две зад гърба му бе и Алонсо, когото задмина преди Аскари.

Подгони и Хамилтън, но стопи до финала само половината от 15-секундната му преднина.

В 48-ата обиколка състезанието за Фетел приключи – отново повреда в алтернатора го извади от състезанието, след като имаше неприятности в тренировките и отпадна във Валенсия. Роклен му каза да спре двигателя, защото имат нужда от него. Също с проблем Уебър пък едва удържа колата след Аскари и се озова на 10-ата позиция, а в бокса се приготвиха да посрещнат само обиколка преди финала.

Така Ред Бул не само не взеха точка, но и двете им коли отпаднаха.